طرح واردات خودرو صنایع نهایی شد

سید جواد حسینی کیا اعلام کرد طرح واردات خودرو در کمسیون صنایع رفع ایراد شد و طرح نهایی آن به صحن علنی مجلس ارسال گردید .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نایب رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد در هفته گذشته ایرادات طرح واردات خودرو رفع شد و طرح واردات مدیریت شده خودرو به صحن علنی مجلس ارسال شده است ، وی با اشاره به این موضوع که طرح واردات خودرو در شورای نگهبان با ایراداتی روبرو شد ، کمسیون صنایع و معادن با برگزاری جلسه های متعدد با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، نمایندگان خودرو سازان ، رئیس بانک مرکزی و اعضای شورای نگهبان ایرادات رفع شد و طرح بار دیگر به صحن علنی مجلس ارسال شده است .

نماینده شهر سقز در مجلس گفت : پس از اصلاحیه ها انجام شده در طرح واردات مدیریت شده خودرو هر فرد حقیقی یا حقوقی با صادرات خودرو ، قطعات خودرو ، سایر کالا های یا خدمات مرتبط به نیرو محرکه یا از منشا یا منابع خارجی مورد تایید بانک مرکزی می تواند اقدام به واردات خودرو کند .

وی افزود برای تعداد واردات مشخصه هایی وجود دارد ، اعم از شاخص کیفیت و مصرف سوخت خودرو ، نیاز به آن مدل خودرو در یک ساله گذشته و نیز سقف تعداد مجاز واردات آن‌ها (متناسب با مابه التفاوت تولید داخل و تقاضای موثر آن‌ها طی یک سال گذشته) ، هر ساله با تایید هیات وزیران و وزیر صمت سقف واردات تعیین شده است .

نماینده شهر سقز اعلام کرد : باید به تولیدات داخل اهمیت داد و از تولید کنندگان حمایت کرد اما تولیدات داخل پاسخگو نیاز های بازار خودرو نیست و این تقاضا را باید با خودرو های وارداتی عرضه و تامین کرد .

نایب رئیس کمسیون صنایع اعلام کرد : این واردات مدیریت شده خودرو باعث می شود که بازار به تعادل برسد و همچنین خودروسازان داخلی تشویق به افزایش کیفیت خودرو شوند .

تاریخ انتشار 22/آبان/1400