میرسلیم:واردات خودرو باید منتفی شود.

میرسلیم عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام گفت:واردات خودرو باید منتفی شود ، چرا که برخلاف سیاست های کلی نظام است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
میرسلیم:واردات خودرو باید منتفی شود.

وی در تشریح علت مخالفت خویش افزود : کشور در شرایط خوبی از نظر ارزی نمی باشد و باید ارز دراختیار کشور صرف واردات کالاهای اساسی و ضروری شود. میرسلیم خاطرنشان شد که با توجه به روند اصلاحی خوبی که صنعت خودروسازی کشور در پیش گرفته است اما هنوز تکمیل نشده است و باید این روند ادامه یابد.

میرسلیم در پاسخ به این سوال که آیا وردات خودرو به طور کلی منتفی شده است یا خیر ، گفت: واردات خودرو باید منتفی شود ، چرا که این امر خلاف سیاست های کلی نظام است .

وی در مقابل این تفکر که واردات می تواند انحصار تولید خودرو را متوقف کند این گونه واکنش مشان داد که : اکنون انحصاری در تولید خودرو نداریم و تنها شرایط توزیع آن است که باید اصلاح گردد . در این میان عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص تولید انبوه خودرو افزود : مردم نمی دانند نقدینگی خود را در چه زمینه ای سرمایه گذاری کنند و به همین جهت رو به خرید خودرو ، طلا و کالاهایی از این قبیل می آورند .

در آخر میرسلیم باز هم تاکیید نمود که تولیدات خودرو در کشور به اندازه کافی می باشد افزود کیفیت خودروهای تولیدی باید بهبود یابد و همچنین قیمت خودروها نیز کاهش پیدا نماید و در نهایت مسئولیت توزیع صحیح خودرو و جلوگیری از سو استفاه و واسطه گری در این بازار خودرو را به عهده دولت دانست.

وی صریحا گفت : مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو مخالف است و ما این موضوع را ابلاغ کردیم.

 

 

تاریخ انتشار 20/آذر/1400