محصول احتمالی بهمن خودرو در سال آینده

بهمن موتور از محصول احتمالی رونمایی کرد و بخش از مشخصات فنی این خودرو را اعلام کرده که احتمالا به زودی در ایران عرضه خواهد شد .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

آیتو محصولی تحت نشان Seres چین می باشد . این کمپانی که با نام SF موتورز هم شناخته می شود سازنده قطعات و خودروهای الکتریکی است و یکی از مهم ترین کمپانی های دانش بنیان در آمریکاست .

در حال حاضر آیتو M5 در کارخانه شریک بهمن موتور (برای پروژه دیگنیتی) در چین تولید می شود و با توجه به سیاست های گروه بهمن ، احتمال آن بسیار است که محصول برقی این خودروساز بخش خصوصی ، کراس اوور جدید هواوی باشد .

مدیران هواوی بر این باورند که آیتو M5 رقیب اصلی تسلا مدل Y به حساب می آید و برای همین می بینیم که در اولین عرضه این محصول برقی ، قیمتی کم تر از ۴۰ هزار دلار برای آن اعلام شده است .

این خودرو دارای سیستم عامل HarmonyOS می باشد . این سیستم قابلیت همگام سازی با دیگر محصولات هواوی را دارد و برای مثال ، شما می توانید با گوشی همراه خود و یا با ساعت هوشمند خودروی خود را باز و بسته و یا روشن و خاموش کنید .

M5  یک خودروی برقی می باشد که در آن از یک پیشرانه بنزینی ۱٫۵ لیتری هم استفاده شده است و این قوای محرکه صرفاً وظیفه شارژ باتری ها را بر عهده دارد و برای همین با کم ترین سطح آلایندگی و فشار در این خودرو کار می کند .

باتری های آیتو M5 در کم تر از ۴۵ دقیقه با برق شهری شارژ می شوند و در صورتی که باک بنزین خودرو هم پر باشد ، این کراس اوور جدید می تواند تا مسافت ۱۱۰۰ کیلومتر را بدون توقف حرکت کند .

اما نکته جالب اینجا است که بر اساس برخی شنیده‌ ها احتمال دارد گروه بهمن و شرکت بهمن موتور در آینده نزدیک این شاسی بلند برقی را تولید و به بازار عرضه کنند .

 

 

تاریخ انتشار 13/دی/1400