سهند و سپهر خودرو های جدید سایپا

اميرحسين تابع‌جماعت اعلام کرد که خودرو سهند یک مدل سدان است که توسط شرکت خودرو سازی سایپا به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل و دبير كميته نام‌گذاری محصولات گروه خودروسازي سايپا در زمان اعلام نام های دو خودرو جدید این شرکت خودرو سازی اعلام کرد که موتور چند مدل شاهین ، آریا CVT ، ساینا و کوییک GX ارتقا خواهد یافت .

تابع جماعت اعلام کرد که پس از نام گذاری اولین کراس اوور تولید ایران به نام اطلس ، خودرو سدان جدید این شرکت با نام سهند به تولید انبوه خواهد رسید ، ایشان ادامه داد در نام گذاری ریشه فارسی بودن و معنا داشتن با هماهنگی سازمان ها و بخش های زیر ربط صورت گرفته است تا این خودرو ها هویت ملی و ایرانی را تداعی کنند .

رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل و دبير كميته نام‌گذاری محصولات گروه خودروسازي سايپادر ادامه اعلام کرد که شاهین اتوماتیک و آریا اتوماتیک به جعبه دنده CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک مجهز شده است و از این پس این خودرو با نشان CVT تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

در ادامه تحولات این شرکت اعلام کرد که قرار است ساینا و کوییک G فیس لیفت با که پیش از این با  موتور M15 تولید خواهد و عرضه می شد از این پس با موتور ارتقا یافته M15GSI و تیپ GX عرضه خواهد شد .

اميرحسين تابع‌جماعت اظهار كرد : مقام عالی وزارت، مدیران ارشد وزارت صمت و مدیران ارشد گروه سایپا توجه ویژه‌ای به پاسداشت زبان فارسی در نام‌گذاری و نگارش نام محصولات دارند ، سعی بر آن شد که تا پایان سال جاری اسامی و نام های تمامی خودرو ها به صورت فارسی در پشت درب صندوق عقب خودرو ها درج شود و این تغییر اعمال خواهد شد .

تاریخ انتشار 19/دی/1400