سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال راه اندازی شد

معاون فناوری‌ های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو را اندازی شد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

معاون فناوری‌ های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو به صورت نمونه و پایلوت در یکی از استان‌ های کشور و سراسری شدن آن در آینده نزدیک خبر داد .
هادی خانی با اشاره به راه اندازی این سامانه افزود : انتقال دهندگان انواع خودرو و موتورسیکلت می‌ توانند با ورود به سامانه مورد نظر ، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال ، نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند .
این سامانه هم اکنون در استان سمنان به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است و در هفته های آتی در سراسر کشور نیز مورد استفاده واقع می شود .
این اقدام در راستای اجرای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده انجام شده است . با ایجاد این سامانه ، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک به نشانی https://my.tax.gov.ir میسر شده است .
این خدمت ، شرایطی را فراهم می ‌کند تا شهروندان بتوانند پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک و به صورت الکترونیکی مالیات خود را پرداخت کنند .
در صورتی که انتقال دهندگان از پرداخت مالیات استنکاف کنند ، در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی ، از ارائه خدمات به آنان یا از انتقال سند جلوگیری خواهد شد .

تاریخ انتشار 26/دی/1400