مالیات خودرو لوکس منتفی شده است؟

بنظر می‌رسد مالیات خودرو های لوکس فعلا منتفی شده است ، کارشناسان خودرو در این مصاحبه دلایل منتفی شدن مصوبه مالیات های خودرو لوکس را اعلام کردند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

سازمان مالیات کشور اعلام کرده بود که از طریق دریافت مالیات خودرو های لوکس باید 5600 میلیارد درآمد داشته باشد اما فقط 146 میلیون تومان پرداخت شده است ، بر اساس تبصره 6 قانون بودجه 1400 خودرو هایی که ارزشی بیشتر از 1 میلیارد تومان دارند با مالیات خودرو لوکس می پرداختند و جمع این مالیات ها باید 5600 میلیارد تومان برای بیش از 550 هزار خودرو باشد .

کاظم محمدی کارشناس خودرو اعلام کرد که دو مسئله برای دریافت نشدن مالیات خودرو در 6 ماه اول مطرح می باشد ، موضوع اول مالیات ها به صورت ماهانه اخذ نمی شود و زمانی برای پرداخت این مالیات مشخص نشده است ، در ادامه مطرح کرد که شاید دولت شش ماه به شش ماه یا سالانه این مالیات را اخذ کند.

فیروزه نادری کارشناس خودرو گفت چندی پیش از سوی مجلس اعلام شد که کاری به پرداخت مالیات از سوی مردم نداریم و به نظر می رسد که فعلا پرداخت مالیات خودرو لوکس منتفی است ، وی در ادامه افزود تاریخ اخذ این مالیات مشخص نشده است و ممکن است این مالیات سال دیگر دریافت شود. پیش از این مهلت پرداخت این مالیات تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ اعلام شده بود.

کارشناس خودرو خانم فیروزه نادری در ادامه گفت که چون در سال جاری کشور از طریق فروش نفت افزایش درآمد داشته، تمرکز دولت و مجلس از روی مالیات برداشته شده است.

تاریخ انتشار 12/اسفند/1400