رونمایی از گران‌ترین خودرو شرکت مازراتی

مازرانی به تازگی مدل رو باز MC20 را رونمایی کرده است ک هرقیب جدید برای خودرو های هم تراز است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

MC20 یکی از ابر ماشین های مازراتی می باشد که نمونه ی روباز آن نیز رونمایی شد و علاوه بر گران بودن نشانه ی تغییر در روند این شرکت است.

مدل کوپه ی MC20 که به بازار عرضه شد نمونه ی موفقی بود و طبق گفته ی خود مازراتی ، 1000 دستگاه نیز از آن به فروش رسیده است.
اما MC20 روباز که با پسوند “چلو” (Cielo) به معنای آسمان به بازار عرضه می شود متفاوت است.

نکته ی جالب اینجاست که سقف این ماشین شیشه ای است و جنس آن از مواد الکتروکرومیک است که با یک دکمه می توان آن را شفاف یا مات کرد و در عرض 12 ثانیه باز یا بسته کرد.

درهای این ماشین مانند مدل کوپه رو به بالا باز می شود. و مشخصات فنی آن نیز شامل موارد زیر می شود:

  • قدرت موتور: ۶۳۰ اسب بخار
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : حدود ۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت : بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت

همانطور ک همیدانیم مازراتی رقیب جدی خودرو های فراری و لامبورگینی می باشد و در خارج از ایتالیا نیز رقیب خودرو های آلمانی ، اکنون میخواهیم قیمت آن ها را با هم مقایسه کنیم.

قیمت MC۲۰ روباز ۲۶۰ هزار یورو (۲۸۰ هزار دلار) است. با این قیمت مازراتی از محصولات مشابه فراری و لامبورگینی گران‌تر است.

مدیر مازراتی با اشاره به این نکته که می خواهد برای سود بیشتر خودروهای گران تر و البته با کیفیت تر را جایگزین خودرو های ارزان تر با فروش بیشتر کند این را استراتژی جدید مازراتی خواند که البته با توجه به جبران ضرر میلیون یورویی سال 2020 و سود 103 میلیون یورویی سال 2021 به نظر می رسد موفق نیز بوده اند.

مازراتی به تازگی یک مدل شاسی‌بلند به نام گریکاله هم به بازار عرضه کرده است. مدل بعدی کارخانه، نسل جدید گرن‌توریزمو است که قرار است علاوه بر موتور بنزینی با موتور الکتریکی هم ساخته شود.

تاریخ انتشار 10/خرداد/1401