رونمایی از سهند و اطلس محصول جدید ساپیا

شرکت سایپا از دو محصول جدید خود با نام های سهند و اطلس رونمایی کرد، زمان عرضه و قیمت قطعی این دو خودرو هنوز اعلام نشده است

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

سایپا سهند از موتور M15 سایپا با قدرت 90 اسب بخار و 137 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. این خودرو برای انتقال قدرت به محور جلو از توان جعبه‌دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده خواهد کرد؛ اما متأسفانه اطلاع چندانی رابطه با این جعبه‌دنده منتشر نشده و احتمالاً سیستمی مشابه با کوییک اتوماتیک در سایپا سهند به کار گرفته می‌شود و این دو خودرو از نظر جعبه‌دنده با یکدیگر یکسان خواهند بود! ظرفیت مخزن سوخت سهند 41 لیتر بوده و با توجه به استاندارد یورو 5، میزان مصرف سوخت ترکیبی آن 7 لیتر اعلام شده است.

این خودرو با وزن 1220 کیلوگرم تولید شده و مجهز به امکاناتی همچون سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، تهویه اتوماتیک، کیسه هوا سرنشینان جلو، سیستم مولتی مدیا و… است.

سایپا اطلس مجهز به موتور M15 سایپا با حجم 1.5 لیتر و قدرت 90 اسب بخار با گشتاور 137 نیوتن‌متر مجهز شده و با توجه به استاندارد یورو 5 این خودرو، مصرف سوخت اطلس در هر 100 کیلومتر پیمایش 7.49 لیتر خواهد بود. اطلس به امکاناتی همچون دوربین دنده عقب، سنسور عقب، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، کیسه هوای سرنشینان جلو و… مجهز خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه سایپا اطلس به طور دقیق مشخص نشده؛ اما احتمالاً این خودرو از اوایل سال 1402 وارد بازار خواهد شد و با قیمت تقریبی 230 تا 280 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

تاریخ انتشار 04/شهریور/1401