سهند، سدان اقتصادی سایپا

خودرو سدان جدید شرکت خودرو سازی سایپا که با نام سهند در نمایشگاه تحول خودرو رونمایی شد، احتمالا بزودی به عنوان ارزان ترین خودرو ایرانی در بازار ایران عرضه خواهد شد و جایگزین پراید می شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خودرو سهند

خودرو سهند که یکی از سدان های کلاس  B از شرکت خودرو سازی سایپا است با موتور M15 پلاس (موتور تقویت شده تیبا و ساینا) در نمایشگاه تحول خودرو رونمایی شد ، این خودرو در دو نسخه اتوماتیک و دستی احتمالا عرضه خواهد شد، به گفته شرکت خودرو سازی سایپا این خودرو زیبا و با کیفیت و در عین حال اقتصادی سال 1402 وارد بازار خواهد شد.

یک طراحی نوین در خودرو سهند

شرکت سایپا توانست با طراحی شاهین یک نوآوری در سدان های کلاس B ایجاد کند و این نوآوری به خودرو سهند نیز رسید، در واقع خودرو سهند نسخه فیس لیفت شده ساینا اس است که که نمای جلو و پشت آن به‌طرز کاملا زیبا و دلچسبی تغییر کرده است، با وجود اینکه این تغییرات ظاهری توانسته یک جلوه زیبا و را به این خودرو بدهد این خودرو هنوز در زده خودرو های اقتصادی قرار دارد و قرار نیست مثلا دفعات قبلی که خودروسازان یک فیس لیفت انجام می داند قیمت آن را بالا ببرند جذابیت زیادی را به خودرو اضافه نکنند،همچنین درپوش موتور نیز با حجم‌پردازی‌ها و چین‌خوردگی‌های جذاب‌تری همراه شده که جلوه اسپرت و عضلانی‌تری برای این سدان کوچک پدید آورده است. در نمای جلوی سهند با سپر، کاپوت، چراغ‌ها، مه‌شکن‌ها و آیینه‌هایی متفاوت با ساینا مواجهیم؛ چراغ‌های کشیده تا روی گلگیر و جلوپنجره زنبوری کشیده به‌این خودرو کمک می‌کند همانند نمای عقب بتواند کمی عریض‌تر به‌نظر برسد.

کاپوتی خشن

در طراحی خودرو سهند از خط های متعددی در بر روی کاپوت استفاده شده است که این جلوه خشنی به خودرو می دهد و این خط ها تا نزدیک جلو پنچره ادامه خواهد داشت که در قسمت جلویی بزرگتر دیده می شود، یک تغییر زیبا در بخش عقبی خودرو به چشم می خورد که پلاک بر روی سپر قرار گرفته است و فقط بخشی از چچراغ های کشیده بر روی صندوق قرار دارد، بر روی سپر در کنار جای پلاک دو مه شکن ، سنسور و دوربین دنده عقب قرار خواهد داشت.

سقف دورنگ خودرو سهند

در نمونه نمایشگاهی خودرو سهند، سقف آن دور رنگ و همراه سانروف بوده است، این از جمله تغییرات مثبت در طراحی خودرو های اقتصادی است که شرکت سایپا انجام داده است، همچنین این خودرو با رینگ‌های اسپرت و جذاب و دستگیره‌های کرومی در نمای جانبی همراه شده است.

منتظر عرضه خودرو سهند در دو تیپ باشید

بر اساس بنرهای سایپا در نمایشگاه تحول صنعت‌خودرو، سهند در دو تیپ یک و دو ارائه می‌شوند. طبیعتا تیپ دو از تجهیزات بیشتری برخوردار است که شامل دکمه‌های کنترلی روی غربیلک‌فرمان، روکش چرمی صندلی‌ها، تریم داخلی دورنگ، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب و سانروف می‌شود. آپشن‌های مشترک در تیپ ۱ و ۲ سهند نیز شامل سیستم پایش باد تایرها، شارژر USB موبایل، تنظیم شش‌جهته صندلی‌ راننده و تنظیم چهارجهته صندلی شاگرد است. درمجموع باید گفت سهند سایپا یک سدان زیبای اقتصادی با طراحی کاملا قابل قبول به‌ویژه در نمای جلو و عقب محسوب می‌شود. طراحی کابین آن نیز می‌تواند مورد پسند و رضایت مشتریان واقع شود؛ به‌ویژه اگر با یک متریال نسبتا باکیفیت همراه باشد، قطعا ضریب رضایت مشتری از این خودرو بسیار بیشتر خواهد بود.

تاریخ انتشار 09/آبان/1401