اعلام فرمول تعیین قیمت خودروهای وارداتی

سخنگوی وزرات صمت روش های عرضه و فرمول محاسبه قیمت خودروهای وارداتی در بورس کالا را اعلام کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
فرمول تعیین قیمت خودروهای وارداتی

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفته است : همان طور که بارها اعلام شده است ، خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه خواهند شد . این خودروها در چند رده قیمتی می باشند که وارد شده اند . کم ترین تعرفه از حقوق ورودی مربوط به خودروهای در رده قیمتی زیر ۱۰ هزار یورو می باشد .
۱۰ درصد حقوق ورودی ، ۱۰ تا ۱۵ درصد سود بازرگان برای واردات و رقابت بازار بورس ، سه شاخص تعیین قیمت تمام‌ شده ی خودرو‌های وارداتی خواهند بود .
او افزود که در کنار این دو عامل ، رقابتی که در بازار بورس شکل گرفته است هم در تعیین قیمت خودرو نقش خواهد داشت و خودروهای وارداتی در چند رده قیمتی در بورس کالا عرضه خواهند شد .
عرضه خودرو در بورس کالا در ایران چند ماهی است که آغاز شده است و آن‌ طور که پیداست با استقبال مواجه شده است . در پنج ماه اخیر ، ۱۳۷ مدل خودرو در رنگ‌ های مختلف در بورس کالا عرضه شده اند که معامله دو هزار و ۲۵۴ خودرو با قیمت‌ هایی پایین‌ تر از بازار را به دنبال داشته . قالیباف تاکید کرد که : به هر حال زمانی که چهار سال محصولی عرضه نشود.

واکنش متقاضیان را باید در انواع حالت‌ ها پیش بینی کنیم . بخشی این است که رقابت بسیاری شکل می گیرد و یک بخش هم که در حقیقت این اتفاق نیفتد . به طور مثال خودرویی داخلی مانند ۲۰۷ وقتی عرضه می‌ شود ، تا ۱۲۰ درصد هم دیده می‌ شود که رقابت بر سر آن صورت می‌ گیرد ؛ هایما که عرضه می‌ شود ، ۹ درصد نسبت به قیمت پایه که وارد تابلو می‌ شود رقابت می‌ خورد .

هر دو خودرو هم متعلق به ایران‌ خودرو می باشد . باید شرایط را بررسی کرد تا دقیق‌ تر بتوان پیرامون آن صحبت کرد،این موضوع برای خودروهای وارداتی هم صدق می‌ کند .

تاریخ انتشار 16/دی/1401