ایران در رتبه ی نوزدهم و چین در رتبه ی اول خودروسازان جهان قرار گرفت

ایران به عنوان نوزدهمین خودروساز جهان با تولید 900 هزار دستگاه خودرو شناخته شد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

ایران در سال 2021،با تولید900 هزار دستگاه خودرو در رتبه ی نوزدهم قرار گرفت.

سازمان بین المللی وسایل موتوری آماری منتشر کرده که بر طبق آن تولید خودرو جهان در سال2021 نسبت به سال قبل 3 درصد رشد کرده و به 80میلیون و145 هزار دستگاه رسیده.

این  رشد 3 در صدی در صورتی است که در سال2020 و در پی شیوع ویروس کرونا تولید خودرو بیش از 13 درصد افت داشته.

تولید خودرو در ایران هم با رشد 2 درصدی به 894 هزار و298 دستگاه رسیده و در رتبه ی نوزدهم بالاتر از ایتالیا با تولید 795 هزار دستگاه،آفریقای جنوبی با تولید ۴۹۹ هزار دستگاه، لهستان با تولید ۴۳۹ هزار دستگاه، پرتغال با تولید ۲۸۹ هزار دستگاه، تایوان با تولید ۲۶۵ هزار دستگاه، بلژیک با تولید ۲۶۱ هزار دستگاه، اتریش با تولید ۱۳۶ هزار دستگاه، فنلاند با تولید ۹۳ هزار دستگاه و مصر با تولید ۲۳ هزار دستگاه قرار گرفته است

در رده بندی بزرگترین خودرو سازهای جهان چین با تولید 26 میلیون و 82 هزار دستگاه با رشد 3 درصدی در رتبه ی اول و  . انگلیس با تولید ۹۳۲ هزار دستگاه، یک پله بالاتر از ایران و در جایگاه هجدهم قرار گرفته است .

آمریکا با تولید ۹ میلیون و ۱۶۷ هزار دستگاه در رده دوم و ژاپن با تولید ۷ هزار و ۸۴۶ هزار دستگاه در جایگاه سوم جهان قرار گرفته‌اند. کشورهای هند با تولید ۴ میلیون و ۳۹۹ هزار دستگاه، کره جنوبی با تولید ۳ میلیون و ۴۶۲ هزار دستگاه، آلمان با تولید ۳ میلیون و ۳۰۸ هزار دستگاه، مکزیک با تولید ۳ میلیون و ۱۴۵ هزار دستگاه، برزیل با تولید ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار دستگاه، اسپانیا با تولید ۲ میلیون و ۹۸ هزار دستگاه و تایلند با تولید ۱ میلیون و ۶۸۵ هزار دستگاه نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دهم را در رده‌بندی بزرگترین خودروسازان جهان به خود اختصاص داده‌اند.

تولید خودرو کشورهای دیگر در سال ۲۰۲۱ عبارت بوده است از: روسیه ۱ میلیون و ۵۶۶ هزار دستگاه، فرانسه ۱ میلیون و ۳۵۶ هزار دستگاه، ترکیه ۱ میلیون و ۲۷۶ هزار دستگاه و کانادا ۱ میلیون و ۱۱۵ هزار دستگاه.

 

تاریخ انتشار 07/خرداد/1401