موعد تحویل خودرو فروش یکپارچه

تاکنون نزدیک به 1 میلیون نفر در دوره دوم سامانه یکپارچه خودرو با 5 الویت خودرویی اقدام به ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره قبل افزایش چشم گیری تا پایان این دوره ثبت نام خواهد داشت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
موعد تحویل خودرو فروش یکپارچه

مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت : بر اساس آمار به دست آماده هر دقیقه امکان ثبت درخواست توسط 250 نفر به صورت همزمان در سامانه یکپارچه وجود دارد، اما چون زمان انتخاب 5 اولویت خودرویی برای هر نفر بیش از چند دقیقه طول خواهد کشید اختلالاتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو بوجود آمده است.

مهدی تقدسی ادامه داد که با توجه به این حجم ثبت نام توسط متقاضیان دوره دوم در سامانه یکپارچه فروش خودرو و تعداد کم خودرو ارائه شده توسط خودرو سازان احتمالا تعدادی از تحویل های خودرو به 1403 موکول خواهد شد، در اولین دوره فروش خودرو در این سامانه مجموعا 936 هزار نفر اقدام به نام نویسی کرده اند که ایران خودرو با حدود 780 درخواست بیشترین سهم را در بین خودرو سازان داشته است.

شرکت های خودرو سازی خصوصی نیز با حدود 124 هزار نفر در رده دوم ثبت سفارش توسط متقاضیان قرار گرفتن، همچنین سهم شرکت  خودرو سازی سایپا در دوره نخست فروش از طریق سامانه یکپارچه 32 هزار نفر بوده است. در دور دوم فروش بدون قرعه کشی بر اساس الویت خودرویی تا کنون 895 هزار نفر اقدام به ثبت درخواست کرده اند که پیش بینی می شود که تا پایان روز ثبت نام که مورخ 10 خرداد است این آمار به بالای یک میلیون نفر خواهد رسید.

بر اساس آمار بدست آماده فقط شرکت خودرو سازی ایران خودرو موعد تحویل برخی از خودروهای خود را سال 1403 اعلام کرده است و دیگر خودرو سازان متعهد شده اند که تمامی درخواست های ثبت شده را تا پایان سال 1402 به متقاضیان تحویل دهند، اما با وجود محدودیت ها در مدل های خودروها و شرکت های سازنده خودرو در دورم دوم طرح فروش بدون قرعه کشی این احتمال می رود که تحویل خودرو ها به سال بعدی موکول خواهد شد.

این فقط یک حدس و گمان است که مدیران سامانه یکپارچه بر اساس آمارهای بدست آمده از این دوره و دوره قبل اعلام کرده اند تا نارضایتی از سوی متقاضیان در آینده به وجود نیاید.

تاریخ انتشار 07/خرداد/1402