مبلغ مسدود شده در حساب وکالتی کی آزاد می شود؟

با وجود آنکه زمان اعلام پایش 5 الویت خودرو هارا در سامانه فروش یکپارچه را دهم تیر ماه اعلام کرده اند کاربران همچنان این سوال برایشان وجود دارد که زمان آزاد سازی مبالغ واریزی در حساب های وکالتی کی خواهد بود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مبلغ مسدود شده در حساب وکالتی کی آزاد می شود؟

ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 10 خرداد ماه آخرین مهلت برای ثبت نام متقاضیان در دومین طرح فروش خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو های داخلی می باشد. سپس از تاریخ 18 تا 31 خرداد ماه دستگاه های نظارتی و براساس اطلاعات ثبت شده افرادی که واجد شرایط تقاضا (مطابق پایش ثبت احوال، ناجی و غیره) در این دوره فروش خودرو نبوده اند حذف خواهند شد.

اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است پایش 5 الویت خودرویی متقاضیان 10 تیر ماه خواهد بود و از تاریخ 15 تیر ماه برای افرادی که فراخوان را از سوی شرکت های خودرو سازی دریافت کرده اند می توانند طبق زمان بندی اقدام به تکمیل مراحل خرید خودرو خود کنند.

زمان آزاد شدن مبلغ مسدود شده

1.اولین و مهم ترین پرسش از سوی کاربرانی که مبلغی 100 میلیون تومان را در حساب وکالتی برای خرید خودرو در طرح عادی، طرح تعویض خودرو فرسوده غیر تاکسی و حمایت از جمعیت جوانی بلوکه کردن کی آزاد خواهد شد>

پاسخ : این مبلغ که نزد سازمان حمایت مسدود شده است در تاریخ 24 خرداد ماه آزاد خواهد شد.

2. آیا امکان ویرایش خودرو برای افرادی مع در انتخاب خود اشتباه کرده اند وجود دارد ؟

پاسخ: بله اما فقط تا پایان روز چهارشنبه مورخ 10 خرداد ماه خواهد بود.

3. متقاضی می تواند 5 الویت خودرویی خود را انتخاب نکنند ؟

پاسخ: بله انتخاب الویت خودرویی اختیاری است

4. آیا در این دوره فروش خودرو محصولات ایران خودرو وجود دارند ؟

پاسخ: خیر شرکت خودرو سازی ایران خودرو در این دوره فروش محصولی را عرضه نکرده است.

5. تعدادی از افراد که اقدام به تغییر اولویت‌ها کردند، در هیچ‌کدام از پنج اولویت‌ انتخاب شده موفق به دریافت خودرو نشدند. این انتقاد وجود دارد که اگر خودرویی موجود نبوده چرا اعلام شده است؟

پاسخ: همه افراد پنج اولویت خود را انتخاب نکردند و فقط انتخاب محصول پُرتقاضا را انجام داده‌اند.

6.محدودیت آخرین زمان خرید خودرو از شرکت خودرو سازی چقدر است ؟

پاسخ: بر اساس گزارش ها ایران خودرو و سایپا مثل دوره های گذشته محدودیت های 48 ماهه دارند اما دیگر خودرو سازان این محدودیت را 24 ماه اعلام کرده اند.

7.وضعیت عدم تخصیص در صفحه جزئیات انتخاب الویت خودرویی به چه معنا است .

پاسخ:این عدم تخصیص به معنای این است که خودرو سازی که متقاضی اقدام به ثبت سفارش خودرو از آن کرده است ظرفیت تولید و عرضه را در سال 1402 نداشته است و موعد تحویل سال 1403 می باشد.

8.دلیل خطای نام کاربری یا رمز عبور اشتباه است چیست ؟

پاسخ: کاربرانی که قصد ورود به پنل خود را داشته اند رمز عبور یا کد ملی خود را به درستی وارد نکرده اند.

9. متقاضی باید در زمان ثبت نام سیم کارتی که به نام خودش است را ثبت کند؟

پاسخ: بله متقاضیان برای جلوگیری از خطا در زمان واریز وجه باید با سیم کارتی که با کد ملیشان ثبت شده است اقدام به ثبت نام کنند.

10.چگونه خطای عدم احراز در طرح جوانی توسط ثبت احوال را رفع کنیم ؟

پاسخ: اشخاصی که قصد ثبت نام در طرح جوانی جمعیت را داشته اند و با این پیغام روبرو شده اند باید با حضور در یکی از اداره های ثبت احوال محل سکونت خود اقدام به رفع این مورد کنند.

11.آیا برای ثبت نام در طرح خودرو فرسوده نباید پلاک به نام متقاضی باشد؟

پاسخ: در این طرح با وجد آنکه متقاضی قصد تغییر خودرو فرسوده خود را دارد مانعی برای داشتن پلاک فعال به نامک متقاضی وجود ندارد.

12.داشتن گواهینامه در کدوم طرح خرید خودرو اجباریست؟

پاسخ: با توجه به قوانین و ضوابط اعلام شده از سوی سازمان حمایت فقط متقاضیان طرح جوانی جمعیت می توانند دارای گواهینامه نباشند.

تاریخ انتشار 09/خرداد/1402