چاگان یونی وی به ایران می آید

با تایید ورود چاگان CS۳۵ پلاس و تمایل متقاضیان به خرید این برند، شرکت سایپا به احتمال زیاد قصد دارد تا سدان جدید چاگان را با نام یونی وی به عنوان خودرو وارداتی جدید خود معرفی کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاگان یونی وی

معرفی چاگان یونی وی

پس از رونمای چاگان یونی وی توسط شرکت چاگان این سدان به دلیل طراحی خاص و اسپرتی که دارد نگاه های بسیاری را به سمت خود کشیده است، سایپا دو محصول یونی تی و CS۳۵ پلاس پیش تر در لیست خودروهای وارداتی خودرو معرفی کرده بود، این احتمال وجود دارد که سایپا قصد داشته باشد سدان جدید شرکت چاگان را نیز به محصولات خود اضافه کند.

مشخصات کلی چاگان UNI V

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربوشارژ
قدرت ۱۸۸ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن.متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک W – DCT
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۸ ثانیه
سرعت ۲۰۵ کیلومتربرساعت
مصرف سوخت ۶.۲ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه سدان کامپکت
نوع رینگ آلومینیومی

طراحی چاگان یونی وی

در بخش جلویی این یک طراحی به روز و اسپرت با حالت تهاجمی به چشم می خودرو، همچنین جلو پنچره پازلی و یک تکه ای مشاهده می شود که اختراع شرکت چاگان می باشد و همچنین با بهره گیری از چراغ های جلوی کشیده باعث شده تا طراحی خاص در چاگان یونی وی بوجود آید که در بین دیگر خودروهای چینی کامل متفاوت باشد.

در طراحی کنار خودرو دقت بسیاری انجام شده است تا با استفاده از خطوط طراحی شکسته و متقاطع ظاهری کاملا اسپرت به این خودرو داده شود، همچنین دستگیره های این خودرو با توجه به تکنولوژی روز دنیا در حالت فلت و مخفی طراحی شده است. از یک اسپویلر پهن متحرک و دیفیوزر اسپرت در عقب ماشین به همراه چراغ های مثلثی گرافیکی استفاده شده است طراحی خاص تر و اسپرت تری داشته باشد.

ابعاد و ظرفیت ها چاگان UNI V

طول ۴۶۸۰ میلیمتر
عرض ۱۸۳۸ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۳۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۷۵۰ میلیمتر
وزن خالص  ۱۴۰۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب —–
حجم مخزن سوخت ۵۱ لیتر
قطر رینگ ۱۸ اینچ

طراحی داخلی چاگان یونی وی

چاگان یونی وی همانند کراس اور یونی وی احتمالا از طراحی کابین ارگونومیکی بهره خواهد گرفت،از موارد خاص این خودرو در طراحی داخلی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آپشن چاگان یونی وی

  • فرمان D کات دو طرفه
  • نمایشگر پشت فرمان
  • نمایشگر 10.25 اینچی برای سرگرمی و نمایش اطلاعات
  • دسته‌ دنده الکترونیکی خلبانی
  • دوربین 360 درجه
  • ایربگ راننده و سرنشین
  • نورپردازی داخل کابین

موتور چاگان یونی وی

چاگان یونی وی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ در کنار یک موتور برقی، در مجموع ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتون‌متر گشتاور بهره گرفته است تا در 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، همچنین بیشتر سرعتی که برای این خودرو ثبت و تایید شده است 220 کیلومتر بر ساعت می باشد.

ظرفیت باتری یونی وی ۱۸.۴ کیلووات ساعت بوده و با در نظر گرفتن پیشرانه بنزینی، در مجموع مسافت ۱۰۱۰ کیلومتری را می‌توان پیمود..سیستم هیبریدی جدید چانگان به نام Blue Core iDD در این خودرو حضور دارد.

تصویر چاگان یونی وی

 

تاریخ انتشار 15/تیر/1402