مرحله سوم فروش خودرو ها در سامانه یکپارچه

مهدی تقدسی اعلام کرد متقاضیانی که در نوبت دوم نتواسنتد خودرویی دریافت کنند و با گزینه عدم تخصیص روبرو شدن در نوبت سوم که شهریور ماه است اقدام به انتخاب الویت خودرویی از بین محصولات قابله عرضه کنند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مرحله سوم فروش خودرو ها در سامانه یکپارچه

مرحله سوم فروش خودرو ها در سامانه یکپارچه شهریور ماه آغاز خواهد شد و الویت با افرادی است که در دوره دوم ثبت نام فروش یکپارچه به آنها خودرو تعلق نگرفته است می باشد

طبق گفته مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو متقاضیانی که در نوبت دوم فروش یکپارچه خودرو به آنها خودرو تعلق نگرفته است می توانند درنوبت سوم که شهریور ماه می باشد اقدام به انتخاب محصولات جدید و یا از ظرفیت جذب‌نشده خودروسازان اقدام به ثبت نام و انتخاب کنند و در نوبت تحویل قرار بگیرند.

وی ادامه داد برای برخی از افرادی که در نوبت دوم ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو اقدام به انتخاب الویت خودرویی کرده بودند اما با گزینه عدم تخصیص مواجه شده بودند می تواند در نوبت سوم که شهریور ماه می باشند از بین خودروهای که در این دوره عرضه می شود اقدام به انتخاب کنند و در نوبت تحویل قرار بگیرند.

و این چنین بیان کرد که :97 درصد از متقاضیان به آنها خودرو تعلق گرفت و تنها 3 درصد از متقاضیان مشمول واقع نگردیدند و در نوبت تحویل قرار نگرفتند. اما بررسی‌های دقیق‌تر حاکی از آن است که در متقاضیانی که با گزینه «عدم تخصیص» مواجه شده‌اند  بسیار بیشتر از این عدد میباشند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت‌‌های سازنده خودرو و مدل‌های عرضه در سامانه یکپارچه برای شهریور مشخص است؟ پاسخ داد: نوع خودرو و شرکت‌های سازنده حاضر در آن عرضه، با لحاظ «ظرفیت جذب‌نشده خودروسازان» و همچنین «ارائه محصولات جدید»، در شهریور ماه برای آن 3 درصد باقیمانده (‌متقاضیان نوبت دوم‌ که خودرویی به آنها تخصیص داده نشد) خواهد بود که ‌در قالب «طرح جایگزین» امکان انتخاب خودروی جدید برای آنها فراهم میگردد.

بنابراین گزارش‌ صورت گرفته شده ،از آنجا که 3 درصد ذکر شده قبلا فرآیند ثبت‌نام نوبت دوم را طی کرده‌اند و مبلغ 100 میلیون تومان را نیز نزد بانک بلوکه کرده بودند، بنابراین با فراهم شدن فرصت انتخاب خودرو در «طرح جایگزینِ شهریورماه» فرصت دوباره‌ای برای انتخاب خودرو به آنها داده می‌شود و نیاز نیست که دوباره پولی را در نزد بانک بلوکه کنند.

براساس اعلام وزارت صمت: اهداف عرضه خودو از طریق سامانه یکپارچه، عرضه خودرو بدون قرعه‌کشی و در قالب نوبت‌دهی‌ است، در این روش به همه متقاضیان خودرو تعلق بگیرد.

زمان ثبت نام مرحله فروش سامانه یکپارچه در شهریور ماه 1402 میباشد ،اما هنوز زمان و جزئیات برگزاری آن مشخص نیست.

تاریخ انتشار 23/تیر/1402