قیمت خودرو گذر موقت فریب است

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا به خریداران خودرو گذر موقت هشدار داد که آگهی هایی که با قیمت پایین برای خودروهای گذر موقت گذاشته می شود فقط قصد فریب خریداران را دارند

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
قیمت خودرو گذر موقت فریب است

به گفته جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با وجود غیر قانونی بودن خرید و فروش خودرو های گذر موقت در کشور ممنوع است و وجه قانونی ندارد هر روزه تبلیغات فروش این نوع خودرو ها درحال افزایش است، در ادامه افزود معامله این نوع خودرو ها فقط در مناطق آزاد کشور امکان پذیر است، اما تبلیغ خرید فروش خودروهای گذر موقت در پایتخت در حال افزایش است.

سردار تیمور حسینی اضاقه کرد : تنها صاحبین این خودروها فقط اشخاصی هستند که را وارد کرده اند و حق فروش این خودروها را فقط در مناطق آزاد کشور دارند و در غیر این صورت معامله خودرو گذر موقت ممنوع است.

توجه داشته باشید قیمت خودرو گذر موقت فریب است

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت : قیمت پایین خودرو های لوکس گذر موقت فقط عاملی برای وسوسه کردن خریداران خودرو لوکس است، اما به این خودرو خدماتی از جمله کارت خودرو و کارت سوخت و …. تعلق نمی گیرد و حتی این خودرو امکان انتقال سند هم ندارند.

با وجود قانون رسمی ممنوعیت معامله خودروهای گذر موقت و صحبت های سردار حسینی تبلیغات خرید و فروش این خودرو ها در سامانه های تبلیغات خودرویی روبه افزایش است و نشان دهنده داشتن فروشنده و خریدار می باشد، این در حالی است که برخی از آگهی دهنده ها مدعی شده اند که این خودرو ها امکان تمدید پلاک را نیز دارند.

طبق ماده ۵۰ و ۷۸ قانون گمرکات کشور معامله به صورت انتقال سند اجاره ای برای این خودرو ها ممنوع است و حتی نمی توان با این خودرو ها در جاده ها تردد کرد، طبق این قانون حداکثر زمانی که خودرو های گذر موقت می توانند پلاک شوند 6 ماه است و فقط تمدید پلاک آنها بستگی به مبدا خرید فروش این خودرو ها دارد.

با وجود قانون رسمی کشور خرید و فروش و حتی اجاره این خودرو ها ممنوع است و فروش آنها به عنوان کالای قاچاق محسوب می شود و امکان پلاک رسمی کردن این خودرو ها وجود ندارد.
تاریخ انتشار 22/مرداد/1402