وقوع رکود سنگین در بازار خودرو

بازار خودرو این روزها دچار رکود سنگینی شده است به طوری که تعداد فروشندگان خودرو بیش تر از خریداران آن به چشم می خورد. جو حاکم بر بازار خودرو نشان دهنده رکود عمیقی است که به اعتقاد فعالان این بازار، این شرایط به زودی به پایان نخواهد رسید اما روند قیمت خودرو رو به کاهش می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

کارشناسان فعال در این جوزه عقیده دارند که اگر مسئولان بتوانند قیمت ارز را مدیریت کنند و اجازه افزایش دوباره به آن را ندهند ، بازار خودرو به ثبات نسبی ای خواهد رسید و ریزش درصد بیش تری از نرخ‌های موجود در بازار خودرو را می توان شاهد بود.
در شرایط فعلی جامعه و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در شرایط تحریم ، وجود هر اتفاق بین ‌المللی در کشور ما تکانه های بیش تری دارد.
در این بازار قیمت خودرو ها به صورت غیرمتعارف بالا رفته بود و در حال حاضر قیمت‌ ها رو به کاهش است و امید داریم که این کاهش قیمت ها باعث شود تا بازار خودرو از رکود خود جدا شود.

وقوع رکود سنگین در بازار خودرو
در این بین خودروسازان نیز معمولا تعهدات زیادی برای خود ایجاد می‌ کنند و همه تولیدات ‌شان را با تحویل فوری به دست مشتریان خود نمی رسانند و به عنوان مثال برخی محصولات‌ شان را برای مهر ماه ۱۴۰۰ نیز پیش ‌فروش کرده‌اند و اجرای این طرح به نظر می ‌رسد کمی پیچیده باشد.
قیمت خودرو در بازار خودرو امروز در حال ریزش می باشد و با وجود کاهش نرخ خودروها ، معاملات در بازار خودرو قفل شده است و هیچ خرید و فروشی در آن انجام نمی ‌شود.
افرادی که خودرویی در اختیار ندارند به دلیل قیمت‌ های بالا و توان خرید پایین قادر به خرید خودرویی نیستند و معاملات در بازار خودرو بیش تر حول جنبه سرمایه گذاری دارد.

تاریخ انتشار 22/خرداد/1400