فروش فوق العاده متوقف شد

فروش فوق العاده خودرو سازان تا تغییر دولت سیزدهم متوقف خواهد شد .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

با شروع سال 1400 12 طرح فروش فوق العاده و پیش فروش از سوی دو شرکت خودرو سازی ایران خودرو و سایپا انجام شده است که در این بین سایپا سهم بیشتری را داشته است ، این درحالی است که در ماه اخیر این شرکت خودرو سازی فقط یک طرح فروش فوق العاده داشت اند .

این دو شرکت از اردبیهشت ماه چند طرح فروش فوق العاده به روش قرعه کشی را انجام داده اند ، نکته مهم در این طرح این است که قیمت در طرح فروش فوق العاده قطعی بوده اما قیمت در طرح های پیش فروش در زمان تحویل تعیین می شود .

این طرح فروش فوق العاده با مزایا و معایب بسیار زیادی روبرو هستن ، از مزایا این طرح این است که خودرو سازان تمام مبلغ را به صورت یکجا از متقاضی دریافت می کنند اما چوت قیمت قطعی است نمی توانند در صورت افزایش قیمت ، تفاوت قیمت را از مشتری بگیرند ، خودرو سازان ادعا دارند که این نوع فروش باعث زیان دادن آنها می شود .

خودرو سازان امیدوارند با تغییر دولت و رایزنی ها با وزیران صمت و صنعت معدن قیمت هارا به نفع خودشان تغییر دهند ، با توجه یه اینکه قیمت گذاری هر 6 ماه یکبار اصلاح می شود خودرو سازان نمیتوانند افزایش قیمت داشته باشند ، این نکته باعث شده تا خودرو سازان به امید تغییر روش قیمت گذاری و اصلاح قیمت تا تغییر دولت سیزدهم صبر کنند و احتمالا فروش فوق العاده ها را فعلا متوقف کنند .

رئیس جمهور منتخب دوره سیزدهم اعلام کرده که ایران روش قیمت گذاری باید اصلاح شود زیرا نه تولید کنندگان و نه خریداران از این قیمت ها رضایت دارند .

تاریخ انتشار 09/مرداد/1400