بهترین روش برای خرید ماشین کارکرده

همیشه دلالان برای خرید ماشین کار کرده قیمت بسیار پایین تر از بازار و خریدار واقعی را اعلام می کنند ، اما شرکت اتولایف با قیمت منصفانه اقدام به خرید ماشین کار کرده می کند .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خرید ماشین کار کرده

چرا خرید خودرو کارکرده؟

افزایش قیمت ها به خصوص در بازار خودرو و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا مردم به مرور زمان به جای خرید خودرو صفر به خرید خودرو کارکرده روی بیاورند البته این یکی از دلایل برای بازار داغ خرید خودرو کارده است این امر دلایل دیگری نیز دارد.

افرادی هستند که خرید خودرو کارکرده را منطقی تر از خرید خودرو صفر میدانند و برای این کار دلایل خودرا دارند برای مثال معتقدند که با ورود به سال جدید خودرو صفر افت قیمتی شدیدی را تجربه میکند در حالیکه این امر برای خودرو کارکرده به شدت خودرو صفر نیست  زیرا خودرو کارکرده این کاهش قیمت را یکبار تجربه کرده .

دلیل دیگر این است که گاهی مشاهده میشود که در خودرو های صفر عیب و نقصی وجود دارد که در مدل های پایین تر این خودرو وجود نداشته البته این مورد مستلزم این است که بتوانید خودروی کارکرده سالم و بدون نقص پیدا کنید در غیر این صورت ضرر کرده اید.

 

خرید ماشین کارکرده یا نو ؟

شاید در ابتدا این سوال خنده دار باشد و با خود بگویید ، مگر میشود ماشین کارکرده ای از ماشین نو بهتر باشد. پس برای پاسخ به این سوال با ما همراه شوید.

خرید ماشین کارکرده به یک دلیل میتواند بهتر خرید ماشین نو باشد :

ماشین مدل بالا کارکرده هم قیمت با ماشین نو

اگر با پولی که قصد خرید ماشین با آن را دارید بتوانید ماشین کارکرده مدل بالاتری را پیدا کنید ، میتوانید آن را به یک شرط بخرید .
که ماشین کارکرده ای که قصد خرید آن را دارید از قبل کارشناسی شده باشد و قیمت کذاری صحیحی روی آن انجام شده باشد تا بتوانید با چشمانی باز انتخاب خود را انجام دهید.

ما در اتولایف تمامی خودرو ها را قبل از خرید کارشناسی میکنیم و تمامی جزئیات آن را بررسی میکنیم.
برای مشاهده ماشین های موجود در اتولایف میتوانید به صفحه خرید خودرو اتولایف مراجعه بفرمایید.

یکی از مهم ترین دلایلی که ما در خرید ماشین کارکرده تاخیر میکنیم و ما را گیج میکند ، شک کردن در انتخاب هایی است که در این مسیر میکنیم که 99 درصد آن ها با مشورت با یک فرد خبره حل میشود ، پس برایرهایی از این سرگیجه میتوانید ادامه ی این مطلب را مطالعه بفرمایید.

تاثیر مشاوره در خرید ماشین کارکرده

چرا باید در خرید ماشین از مشاور کمک گرفت ؟

  1. تنوع اندک ماشین های داخلی
  2. وضعیت بد اقتصادی و بازار آشفته
  3. نبود تجربه رانندگی خودروها پیش از خرید
  4. نداشتن تجربه کافی از ماشین های جدید
  5. لزوم دقت بیشتر در هنگام خرید
  6. بهره‌گیری از تجارب افراد با تجربه در این حوزه

اتولایف یکی از معدود شرکت هایی است که علاوه بر خرید و فروش خودرو به مشاوره خرید خودرو نیز میپردازد که برای استفاده از خدمات آن میتوانید به صفحه مشاوره تخصصی اتولایف مراجعه بفرمایید.

موارد فنی مهم قبل از خرید خودرو

1_موتور و قسمت های برقی

1_وجود نشانه‌هایی مثل روغن‌کاری جدید یا لحیم و گاهی اوقات تمیزی غیر عادی زیر درپوش موتور می‌تواند نشان‌دهنده دستکاری و تعمیر موتور باشد.
2_به صدای موتور هم دقت کنید. متاسفانه برخی از فروشندگان داخل موتور و جعبه دنده خودرو روغن غلیظ می‌ریزند تا صداهای ناهنجار موتور به گوش نرسد. برای شناسایی این مورد، خودرو را روشن کرده و بگذارید مدتی به‌صورت درجا کار کند.

2_دود اگزوز

برا این کار موتور را روشن کنید و بگذارید تا 5 دقیقه روشن باشد اگر دود خارج شده از اگزور سیاه بود یعنی کاربراتور به درستی کار نمی‌کند، اما اگر دود آبی بود یعنی کاربراتور ایراد اساسی دارد و نیازمند تعمیر است.

3_رادیاتور

اگر آب از جایی درز کند به این معنی است که رادیاتور نیازمند تعویض است . برای اطمینان از خراب نبودن رینگ پیستون، میله اندازه‌گیری روغن را بررسی کنید؛ وجود خال‌های مایل به خاکستری رنگ یا قطرات آب روی میله اندازه‌گیری روغن نشان می‌دهد که رینگ پیستون خراب است.

4_ترمز ها را بررسی کنید:

از بررسی کردن ترمز ها غافل نشوید برای مثال ترمز دستی نباید زیاد خلاصی داشته باشد و یا هنگام ترمز گرفتن نباید از خودرو صدایی شنیده شود در غیر این صورت اگر هنگام ترمز گرفتن صدایی مانند به هم خوردن دو فلز شنیده شود یعنی لنت ترمزها باید تعویض شود و اگر هنگام ترمز کردن فرمان دچار لرزش شد ممکن است دیسک ترمز مشکل داشته باشد.

در این بین توجه داشته باشید که اگر در خودرو هایی که سیستم ترمزABS  دارند اگر چراغ ABS زرد شده بودی یعنی ABS  آن از کار افتاده

5_تست فرمان را فراموش نکنید:

برای اینکار کافی است برای چند دقیقه با ماشین رانندگی کنید و به فرمان توجه داشته باشید تا انحراف نداشته باشد.

6_سیستم تهویه را چک کنید:

برای این کار خودرو را برای چند دقیقه روشن کنیدتا موتور گرم شود و سپس کولر و هیتر را روشن کنید و توجه کنید که بوی رطوبت یا ضدیخ ندهد زیرا این بو میتواند نشانه ی نشتی مایعات باشد.

قبل از خرید خودرو کارکرده باید به چه مواردی دقت کرد؟

قیمت خودروهای کارکرده

اولین موردی که در خرید خودرو کارکرده باید مد نظر قرار داد، کسب اطلاعات کامل نسبت به وضعیت قیمت خودرو مورد نظرتان است که برای آن باید وضعیت بازار را زیر نظر گرفت . ابتدا چندین آگهی مربوط به خودرو مورد نظر خود را مشاهده کنید سپس با توجه به مشخصات درج شده برای خودرو، متوجه بازه قیمتی معقول برای خودرو خواهید شد. در صورتی که متوجه شدید قیمت خودرویی که مد نظر دارید کمتر از قیمت واقعی آن است باید به سالم بودن آن شک کنید و در صورتی که قیمت خودرو از بازه مورد نظر بیشتر بود بهتر است آن را نیز از لیست انتخابتان حذف کنید. البته مواردی نظیری اضافه کردن آپشن های خاص می تواند موجب افزایش قیمت خودرو شود.

معایب معامله با دلالان خودرو

در زمان خرید ماشین کار کرده حتما با کنون با افرادی مواجه شده اید که مصرف کننده واقعی نبوده اند و به همین دلیل یا در نهایت موفق به معامله با آن ها نشده اید و یا اگر خرید خود را انجام داده اید متحمل ضرر مالی شده اید . دلیل این موضوع این است که اصولا افرادی که به اصطلاح دلال خودرو هستند به دنبال خرید خودرو با کمترین قیمت هستند و توجهی به سلامت آن ندارند و بعد از خرید اقدام به فروش مجدد آن با قیمتی بالاتر از آن مبلغی که خود خرید کرده اند می پردازند و در این میان شما با معامله با این افراد یا مبلغی بالاتر از ارزش واقعی خودرو پرداخت خواهید کرد و یا ماشینی با ایراد های فنی و بدنه زیادی را خریداری خواهید کرد.

برای جلوگیری از این موضوع توصیه می شود در زمان خرید خودرو از کارشناسان فروش ماهر و با تجربه ای کمک بگیرید که می توانند مصرف کننده و دلال را از هم تشخیص دهند و در زمینه خرید ماشین به شما کمک ویژه کنند . یکی از مراکز معتبر که در این مسیر همراه شما می باشد تیم اتولایف می باشد .

ضرورت خرید ماشین کارشناسی شده چیست؟

زمانی که اقدام به خرید ماشین کار کرده می کنید باید این را بدانید که مالک قبلی به چه صورتی از خودرو مصرف کرده است زیرا با رعایت نکردن برخی نکات احتمال آسیب زدن به خودرو را به گونه ای دارد که در آینده مخارج و زمان زیادی از شما خواهد گرفت تا آن را تعمیر نمایید . اما اگر پیش از خرید با کارشناسان خودرو اتولایف در تماس باشید به شما در پیدا کردن خودرو کارشناسی شده و مطمئن کمک خواهند کرد و بدین ترتیب با خیالی آسوده خودرو مورد نظر را متناسب با بودجه خریداری می نمایید.

بهترین زمان برای خرید ماشین

اگر می خواهید در زمان مناسبی اقدام به خرید ماشین کار کرده کنید باید بگوییم از نظر قیمت گذاری مناسب بعد از تعطیلات عید نوروز فرصت خوبی است تا به دنبال خودرو مورد نظرتان باشید . زیرا اکثر صاحبان خودرو های دست دوم پیش از عید خودرو را سرویس کرده اند و تمام بخش های تعویضی آن از جمله روغن موتور ، گربکس و لنت ها و لاستیک را انجام داده اند و علاوه بر اطمینان بیشتر از سلامت خودرو ، از نظر هزینه نیز به مقدار زیادی شما سود خواهید کرد زیرا حداقل تا چند ماهی نیاز به سرویس مجدد ماشین ندارید.

علاوه بر این موضوع زمان دیگری که می تواند فرصت خوبی برای خرید باشد هنگامی است که خودرو های صفر را کارخانه تحویل داده است و خریداران آن ماشین دست دوم خود را می خواهد به فروش برساند و شما می توانید خودروهای سالم از نظر فنی را پیدا کنید که صرفا به دلیل خرید خودرو مدل بالاتر  با آپشن های بیشتر فروخته می شوند .

مشاوره خرید ماشین کار کرده

برای خرید ماشین کار کرده می توانید از مشاوره یک مجموعه معتبر در زمینه خرید و فروش خودرو بهره ببرید برای این منظور پیشنهاد ما به شما مجموعه اتولایف است . شما به سادگی و با یک تماس می توانید راهنمایی لازم را دریافت نمایید و خودرو مورد نظر را با بهترین قیمت خریداری نماییید.

به بدنه خودرو در هنگام فروش دقت کنید

یکی از نکاتی که باید در مشاوره فروش خودرو خارجی به آن توجه کرد بدنه خودرو و تصادفی نبودن آن می باشد . گلگیر ، کاپوت و درب های خودرو معمولا تعویض شده اند و در قیمت خودرو تاثیر می گذارد .
رنگ شدگی خودرو هم یکی دیگر از نکات مهم در خرید ماشین کار کرده می باشد . زیرا ممکن است شما خودرو را به عنوان خودرو بدون رنگ خریداری نمائید .

خرید سفارشی خودرو دست دوم چه مزایایی دارد؟

وقتی برای خرید ماشین کار کرده می روید ممکن است ماشین رنگ دار یا تصادفی را به عنوان ماشین سالم به شما بفروشند و باعث شوند بعدا مشکلاتی برای شما به وجود بیاید . مجموعه خرید و فروش خودرو اتولایف برای این که مشتریان با خیال راحت ماشین سالم و خوبی بخرند خدمات خرید سفارشی خودرو را ارائه می دهند.
ممکن است شما فردی باشید که مدت زمان زیادی را برای خرید ماشین صرف کرده باشید و یا زمان زیادی را به دنبال ماشین خوب و عالی گشته باشید و بعد از خرید و طی کردن مراحل خرید با خیال راحت به استفاده از آن بپردازید. برخی از افراد هم هستند که وقت زیادی برای گشتن به دنبال ماشین مورد نظر خود ندارند پس به سمت استفاده از خدمات خرید سفارشی با کمک کارشناس فروش خودرو می روند تا در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت صاحب ماشین شوند.

خرید ماشین کار کرده با ضمانت چه اهمیتی دارد؟

در بازار داخلی انواع خودرو برای خرید ماشین کارکرده یافت می شود یا به عبارت دیگر تنوع ماشین در بازار داخلی بالا رفته است. هم خودروهای داخلی و هم خودروهای خارجی در بازار یافت می شود و هر فردی می تواند با توجه به سلیقه و هزینه خود به دنبال ماشین مورد نظر خود بگردد. در این بین هم می توان از کارشناسان متنوعی که در زمینه خرید و فروش خودرو وجود دارد استفاده کرد و یا از خدمات متنوع استفاده نمود و با خیالی راحت تر صاحب خودرو شد. خرید خودرو با ضمانت یکی از خدماتی است که بیشتر مراکز خرید و فروش ارائه می دهند و این مراکز به فکر مشتریان خود هستند تا به راحتی صاحب خودرو شوند.

خرید ماشین کار کرده

معمولا بهترین زمان برای خرید خودرو دست دوم و کارکرده بعد از تعطیلات عید نوروز است. رد ادامه این مقاله به خرید ماشین کار کرده می پردازیم.

اگر به دنبال خرید خودرو هستید می توانید از اتولایف کمک بگیرید تا خودرو های سالم از نظر فنی و بدنه خریداری کنید .

مزایا خودرو دست دوم

خودرو های کارکرده ، هزینه بیمه کم تری دارند. این خودرو ها اصطلاحاً افت قیمت از مرحله دست اول به بعد را طی کرده اند و لذا اگر بخواهید این خودرو ها را مجدداً بفروشید ، کم تر متضرر می شوید.

شما در خرید ماشین کار کرده قدرت انتخاب و چانه زنی بیش تری خواهید داشت. به عنوان مثال ، این اتفاق بیش تر زمانی می افتد که شما مستقیما از مالک اقدام به خرید کنید.

معایب خودرو دست دوم

اولین و مهم ترین نکته منفی در خصوص خرید ماشین کار کرده این است که به قول اهالی بازار، این خودرو ها دارای یک تاریخچه پنهان هستند.

یعنی شما نمی دانید که این خودرو چگونه نگه داری و تعمیر شده است.  با پیشرفت وضعیت کارشناسی خودرو ها ، می توان تا حد زیادی از صحت و سلامت این خودرو ها اطمینان حاصل کرد.

در خرید ماشین کار کرده ، احتمالاً مدت گارانتی به اتمام رسیده است. نکته آخر این است که محدودیت زمانی تامین قطعات یدکی خودرو به خصوص از سوی خودروسازان داخلی است.

بر اساس اصلاحیه قانون حقوق مصرف کنندگان خودرو، هم اینک خودروسازان داخلی تنها تا 10 سال پس از تولید آخرین شماره یک خودرو، ملزم به ارائه قطعات یدکی آن ها هستند.

خرید ماشین کار کرده

بررسی خودرو کار کرده

اول از همه شاسی ‌های خودرو را بررسی کنید. شاسی خراب یکی از بزرگترین ضعف‌ های خودرو بوده که ضرر زیادی در آینده برای راننده به همراه خواهد داشت.

قسمت سقف و ستون‌‌های خودرو را چک کنید که خودرو تصادف و ضربه شدید نداشته باشد. معمولا اگر سقف خودرو آفتاب‌ سوختگی (از بین رفتن رنگ خودرو بخاطر تابش مستقیم نور خورشید) داشته باشد یعنی فابریک کارخانه بوده و تعویض نشده است.

اگر خودرویی از قسمت زیر پوسیدگی داشته باشد ، هنگام بارش باران آب به داخلش نفوذ کرده که باعث ایجاد مشکلات مختلف و اذیت شدن سرنشینانش می ‌شود.

خرید ماشین کار کرده

هرچند برخی کارشناسان اعتقاد دارند قبل از هرکاری باید مدارک خودرو را به طور کامل بررسی کرد ، اما بد نیست بدانید ممکن است این کار صرفا باعث از دست دادن زمان برای شما شود.

بنابراین اگر شرایط اولیه خودرو برای شما مناسب و مطابق خواسته های شما بود ، از مالک خودرو بخواهید مدارک شناسایی خودرو را در اختیار شما بگذارد تا آن ها را کنترل کنید.

معایب خرید خودرو از دلالان

اگر برای پیدا کردن خودروی مورد نظر خود به پارکینگ‌ های خرید و فروش مراجعه کردید و و در هنگام مذاکره بر سر خودرویی که پسندید ، متوجه شدید شخصی به جمع شما اضافه شده و قیمتی بالاتر از قیمت پیشنهادی شما پیشنهاد می‌ دهد ، از آن معامله صرف‌ نظر کنید.

چرا که احتمالا آن شخص از آشنایان فروشنده بوده و قصد بازار گرمی دارد تا شما را تحریک کند که به قیمت بالاتری خودرو را خریداری کنید.

این افراد معمولاً دلالان خودرو هستند که به صورت گروه‌ های چند نفری خریدار را احاطه کرده و سعی در جلب ‌نظر وی دارند تا ماشین مورد نظر فروخته شود.

خرید ماشین کار کرده

زمان مناسب برای خرید ماشین دست دوم

زمانی که خودروهای صفر وارد بازار می ‌شوند می‌تواند زمان خوب دیگری برای خرید خودرو کارکرده باشد. در این زمان مردمی که قصد خرید خودرو صفر دارند ، تصمیم به فروش خودرو قبلی خود می ‌گیرند. با این حساب شما می ‌توانید با یک قیمت مناسب خرید ماشین کار کرده خود را قطعی کنید.

پس از مشخص شدن نقاط مثبت و منفی خودرویی که می خواهید بخرید ، نوبت به تعیین قیمت نهایی می رسد. اگر خبره بازار باشید ، می توانید این نرخ را تخمین بزنید و گرنه می بایست با مراجعه به یکی دو بنگاه معاملات خودرو و ارائه نتایج کارشناسی ، محدوده قیمتی خودروی خود را جویا شوید.

به طور کلی ، بازار خرید و فروش اتومبیل های دست دوم با توجه به سودآور ی اش همواره مورد توجه بسیاری قرار گرفته است . گروه کثیری را چه در صف خریداران و چه در قالب فروشندگان به خود مشغول کرده است.

به کارکرد خودرو دست دوم باید دقت کنید

حقیقت این است که برخی از خودروها با وجود کیفیتی که دارند ، انتظار فروش بالاتری دارند ، به این معنی که خیلی دیرتر از سایر خودروها به فروش می ‌رسند . اما برعکس ، خودروهایی هم وجود دارند که اتفاقا بازار بسیار خوبی دارند و سریع فروش می ‌روند .
میزان کارکرد خودرودست دوم را حتما توسط کارشناس در یک تعمیرگاه توسط دستگاه دیاگ بسنجید زیراکه دستکاری کیلومتر در خرید ماشین کار کرده بسیار اتفاق می افتد .
به این نکته توجه داشته باشید که میزان کارکرد معیارمناسبی برای سلامت خودرونیست ، زیرا پیش می آید خودرویی با کارکرد 200 هزار کیلومتر کارکرد به مراتب بسیار سالم تر از مدل های مشابه با کارکرد کم تر باشد .
میزان کارکرد خودر دست دوم را  با توجه و دقت در بررسی وضعیت کابین و بدنه خودرو ، فرم صندلی ها ، وضعیت کف پوش ، خوردگی در لاستیک پوششی پدال ها و هم چنین دسته دنده و فرمان می تواند تخمین و بدست آورد .

موتور خودرو را بررسی کنید

با دقت تمام موتور خودرو و قسمت‌ های برقی خودرو مانند چراغ‌ ها ، راهنما ، بوق، آب پاش و … را بررسی کنید.  وجود نشانه‌ هایی مثل روغن ‌کاری جدید یا لحیم و گاهی اوقات تمیزی غیر عادی زیر درپوش موتور می‌ تواند نشان ‌دهنده دستکاری و تعمیر موتور باشد .
به صدای موتور هم دقت کنید . متاسفانه برخی از فروشندگان داخل موتور و جعبه دنده خودرو روغن غلیظ می ‌ریزند تا صداهای ناهنجار موتور به گوش نرسد . برای شناسایی این مورد ، خودرو را روشن کرده و بگذارید مدتی به ‌صورت درجا کار کند .
مورد دیگری که باید مورد بررسی قرار بگیرد ، قسمت موتور و برق خودرو می باشد . در هنگام بازدید از فروشنده زمان تعویض تسمه تایم را بپرسید ‌.
اگر تسمه تایم بیش تر از هفتاد هزار کیلومتر کار کرده باشد حتما باید تعویض گردد . چرا که اگر تسمه تایم پاره شود موجب خرابی موتور خودرو می ‌گردد و به دنبال آن شما برای تعمیر موتور هزینه زیادی باید پرداخت کنید .

انتقال سند خودرو به چه صورت می باشد

گر چه راهنمایی و رانندگی، برگ سبزی را که در مراکز تعویض پلاک صادر می شود ، به عنوان سند مالکیت خودرو می شناسد ، اما با در نظر گرفتن برخی مسائل حقوقی ، در نهایت بهتر است انتقال مالکیت خودرو را تا انتهای مرحله انتقال سند نیز انجام دهید تا دچار دردسرهای احتمالی بعدی نشوید .

بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو به چه صورت می باشد ؟

صافکاری و نقاشی خودرو با مهارت بالایی ممکن است در خودرو انجام شود و بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو با دقت و تجربه و تخصص بالایی قابل انجام خواهد بود .
کارشناسان ماهر با بهره گیری از جدیدترین دستگاه های تست رنگ دیجیتال و آنالوگ خودرو را از نظر رنگ بررسی کرده و در گزارش کارشناسی فوری خودرو به طور دقیق نتایج را ارائه می نمایند .

به لاستیک های خودرو دقت کنید

لاستیک کهنه ایمنی خودرو را به خطر می ‌اندازد . از طرفی به‌ هیچ عنوان نمی ‌توان برای لاستیک تاریخ انقضا تعیین کرد ، زیرا عوامل متعددی مانند حرارت ، نحوه نگه داری در انبار و شرایط استفاده می ‌توانند به‌‌ شدت در کاهش عمر لاستیک تاثیرگذار باشند . همین که لاستیک ‌ها را به ‌صورت چشمی چک کنید و هم چنان دارای آج باشد کافی است . حتما لاستیک زاپاس را هم چک کنید .

خرید ماشین کار کرده

برای خرید و فروش خودرو باید از کارشناسی خودرو استفاده کنید . در ادامه این مقاله به خرید ماشین کار کرده می پردازیم .

بررسی بدنه خودرو را جدی بگیرید

در خرید ماشین کار کرده باید بدنه ی خودرو را مورد بررسی قرار دهید . بدنه خودرو بخش مهمی در کارشناسی خودرو می باشد .

بدنه خودرو اگر رنگ شدگی داشته باشد نشان دهنده تصادف در آن ناحیه می باشد . این امر باعث می شود تشخیص قسمت آسیب دیده نیاز به مهارت و ابزارهای دقیق کارشناسی دارد .

خودرویی که در یک تصادف بدنه آن دچار آسیب شده است دیگر از ایمنی و استحکام اولیه برخوردار نمی باشد .هر گونه تغییر در تعیین قیمت خودرو تاثیر گذار می باشد .

یکی از مهم ترین قسمت هایی که در کارشناسی خودرو مورد توجه قرار می گیرد کارشناسی بدنه خودرو می باشد که بسیار مورد توجه می باشد .

بررسی شاسی خودرو را انجام دهید

یکی از سه قسمت اصلی خودرو شاسی ان می باشد که منظور فریم چارچوب و ساختار آن می باشد که از جنس فولاد می باشد و قسمت های مختلف خودرو هم بر روی آن نصب می شود .

کارشناسی خودرو امری تخصصی می باشد افراد عادی دانش و مهارت لازم برای تشخیص ایرادات خودرو را ندارند . در خرید ماشین کار کرده باید در نظر داشته باشید که شاسی خودرو مهم ترین و اصلی ترین بخش بدنه یک خودرو می باشد که شما معمولا آن را نمی بینید .

ستون های خودرو از دیگر بخش های اصلی می باشد که محل اتصال سقف خودرو در قیمت گذاری و سلامت آن باید از یک کارشناس ماهر در این زمینه کمک بگیرید .

اهمیت کارشناسی ستون های خودرو به دلیل موقعیت حساس آن ها در حفظ ایمنی و عملکرد هندلینگ خودرو می باشد بنابراین کارشناسی این قسمت حایز اهمیت می باشد .

در کارشناسی این قسمت حتما باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید زیرا وقتی شاسی خودرو آسیب دیده باشد امید چندانی برای استفاده مطلوب از خودرو وجود نخواهد داشت و نمی توان آن را خرید .

تعویض قطعات خودرو را جدی بگیرید

ابزارهای مورد نیاز برای کارشناسی گران قیمت هستند و خرید آن ها برای عموم مردم به صرفه نمی باشد . در نتیجه برای انجام این کار باید از متخصصین حوزه کارشناسی خودرو کمک گرفت .

اگر میزان خسارت و ضربه ای که به خودرو وارد شده باشد شدید باشد باید آن قسمت را عوض کنید این امر باعث افت شدید قیمت خودرو در خرید ماشین کار کرده می شود .

تعویض قطعات بدنه خودرو در کشورهای اروپایی برخلاف ایران یک امر بسیار متداول می باشد . تشخیص قطعه تعویضی در برخی موارد بسیار پیچیده و سخت می باشد .

تست دیاگ به چه صورت می باشد ؟

با پیشرفت تکنولوژی همه خودروها مجهز به کامپیوتر پیشرفته به نام ecu شده اند که اطلاعاتی چون مسافت پیموده شده . عملکرد سنسورها میزان مصرف سوخت و … در دستگاه دیاگ ثبت می شود .

خرید ماشین کار کرده

موارد متعددی وجود دارد که هنگام خرید ماشین کار کرده باید به آن ها توجه کنید . اگر خودتان در مورد خودرو چیزی نمی ‌دانید بهتر است با یک فرد حرفه ‌ای در این زمینه مشورت کنید یا یک کارشناس را همراه خود برای بازدید خودرو ببرید .
در بسیاری از مواقع قادر به تشخیص بسیاری از موارد نیستند ، بنابراین بهتر است برای خرید خودرو دست دوم به یک کارشناس مراجعه کنید ، خرید خودروی کارشناسی شده از یک نمایشگاه معتبر ، مطمئن‌ ترین راه برای خرید خودروی دست دوم می باشد .

در پایان کارشناسی خودرو به شما برگه کارشناسی خودرو ارایه می وشد که شامل اطلاعات وضعیت سلامت رنگ بدنه و فنی خودرو می باشد و خیال شما را از صحت کارشناسی خودرو راحت می کند .

امروزه خرید و فروش خودرو بین مردم رواج پیدا کرده است و بیش تر افرادی که قصد خرید خودرو اعم از خودرو دست دوم و یا حتی صفر کیلومتر را دارند برای اطمینان از سلامت خودرو مورد نظر نیازمند کارشناسی خودرو هستند .

منظور از کارشناسی خودرو بررسی کامل و صفر تا صد خودرو است . در کارشناسی خودرو رنگ و بدنه خودرو تعویض قطعات و … مورد بررسی قرار می گیرد .

در زمان خرید ماشین کار کرده ممکن است خودرو دارای ظاهری مرتب و سالم باشد که در نگا اول هیچ گونه ایرادی را نمی توان به آن گرفت .

کارشناسان خودرو از دستگاه های مخصوص که به این منظور طراحی شده است استفاده می نمایند . رایج ترین دستگاه هایی که برای کارشناسی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه دیاگ و دستگاه تست رنگ دیجیتال می باشد .

شما برای خرید ماشین کار کرده می توانید به مجموعه معتبر اتولایف مراجعه نمائید و از مشاوران مجرب این کادر کمک و راهنمایی بگیرید .

معرفی مجموعه اتولایف

شما می توانید برای خرید ماشین کار کرده به مجموعه و سایت اتولایف مراجعه نموده و با کمک کارشناسان این تیم خودروی مورد نظر خود را خریداری نمائید. در این مجموعه کارشناسان خرید و فروش خودرو به بررسی و مقایسه خودروهای مورد نظر شما می کنند و گزینه قابل قبولی را به شما ارائه می دهند. همچنین شما با اعلام بودجه مورد نظر خود و توضیح درباره آپشن هایی که می خواهید خودروی آینده شما داشته باشد ، می توانید امر خرید خودرو کارکرده را به کارشناس فروش اتولایف سپرده و مطمئن باشید هیچ خطایی در این مسیر پیش نخواهد آمد.

برای آشنایی بیشتر با مجموعه اتولایف و کارشناسان این مرکز می توان به آشنایی کامل به مراحل خرید و فروش خودرو ، مسلط به بازار و قیمت گذاری دقیق برای خودرو ، تشخیص کارکرد واقعی خودرو و بررسی ارزش گذاری آن بر اساس مشخصات فنی و ظاهری ماشین ، دارای قدرت تشخیص بالا در انتخاب فروشنده واقعی  و … اشاره نمود.

تاریخ انتشار 26/آبان/1400