قیمت خرید خودرو

اگر قصد خرید یک خودرو را دارید حتما از صحت قیمت آن مطلع شوید. مشاوران ما آماده اند تا قیمت خرید خودرو را به شما بگویند تا متضرر نشوید. فقط کافی است درخواست خود را ثبت نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
قیمت خرید خودرو

تعیین قیمت خرید خودرو

در قیمت خرید خودرو نیز یک سری از آپشن های خودرو تاثیر گذار می باشند و می توانند قیمت خودرو را افزایش دهند . هر چقدر آپشن های فابریک کارخانه بیش تر باشد قیمت خرید خودرو نیز افزایش پیدا می کند .

خودروهای داخلی و خارجی تفاوت بسیار زیادی در زمینه گیربکس ، موتور ، آپشن و تجهیزات دارند . هزینه و قیمت خرید خودرو بستگی به مدل و نوع خودرو دارد .

مدل خودرو ، سال خودرو و میزان کارکرد کیلومتر خودرو نیز در هزینه و قیمت خرید خودرو تاثیر مهمی دارد هر چقدر این موارد بالا باشند قیمت نیز کاهش پیدا می کند .

این روزها با توجه به تنوع خودرو ها و افزایش فروش و خرید خودرو حتما باید از یک کارشناس ماهر و مجرب در این زمینه کمک و راهنمایی بگیرید .

شما می توانید با مراجعه به یک مجموعه تخصصی از یک کارشناس مجرب و ماهر بهره بگیرید و عواملی که در قیمت خرید خودرو تاثیر گذار هستند مطلع شوید .

شما می توانید برای دانستن قیمت خرید خودرو به مجموعه تخصصی خودرو اتولایف مراجعه نمائید و از کمک مشاوران مجرب این مجموعه بهره مند شوید .

کارکرد خودرو یکی از مهم ترین معیارها می باشد

میزان کارکرد تقریبا مهم ‌ترین عامل قیمت گذاری خودرو کارکرده می باشد . تاثیر کارکرد بر روی قیمت خرید خودرو تابع عواملی چون قیمت پایه خودرو ، سن خودرو ، نوع خودرو و … است .

اگر یک خودرو که ظاهری سالم و تمیز دارد کم تر از ۱۰۰۰ کیلومتر کار کرده باشد قیمت آن ۴ درصد کاهش پیدا می کند و اگر کارکرد آن بالای ۱۰۰۰ کیلومتر باشد ۸ درصد افت قیمت خواهد داشت .

تعداد مالکان قبلی را بررسی کنید

مورد دیگری که در قیمت گذاری خودرو دست دوم مهم است تعداد مالکان قبلی خودرو می باشد . هر چه خودرو کم تر به فروش رسیده باشد و تعداد مالکان کم تری از زمان تولید داشته باشد قیمت آن بالاتر محسوب می شود .

رنگ شدگی خودرو چرا مهم می باشد ؟

در کارشناسی خودرو رنگ ماشین ، بدنه خودرو از لحاظ تصادف ، قطعات استوک ، قطعات تعویضی ، آسیب دیدگی‌های شاسی و صافکاری ‌های بدنه و برش‌ های اتاق خودرو، بررسی خواهد شد .

هم چنین در تشخیص رنگ خودرو ، اصالت خودرو که یکی از ویژگی ‌های مهم ماشین می باشد نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت . هر قطعه از خودرو که رنگ بشود در تعیین قیمت خرید خودرو و وضعیت خودرو ارتباط مستقیمی داخواهد داشت .

تصادف سنگین باعث کاهش قیمت خرید خودرو خواهد شد

اگر سقف ماشینی رنگ شده باشد نشان از تصادف سنگین آن خودرو می باشد که قیمت خرید خودرو را بسیار کاهش می‌ دهد . به طور کلی ، ممکن است یک تصادف کوچک تاثیر زیادی در قیمت خودرو نداشته باشد .

اما اگر تصادفی باعث لطمه خوردن به شاسی و ستون خودرو شود قیمت خرید خودرو را بسیار پایین خواهد آورد و از نظر کارشناس رسمی قیمت گذاری خودرو ، خرید آن شاید کار عاقلانه‌ ای نباشد .

رکود بازار خودرو

چند هفته ای می شود که بازار خودرو دچار رکود سنگینی شده است و معاملات خودرو به کم ترین میزان خود رسیده است و در چند هفته گذشته قیمت ها بدون تغییر مانده است .

رکود سنگینی که در این بازار حکم فرماست باعث شده است تا این روزها تنها افرادی که نیاز واقعی به خودرو دارند به بازار مراجعه کنند .

در طی دو ماه اخیر با توجه به رکود بازار خودرو ، حتی با صحبت های انجام شده ای که در مورد واردات خودرو صورت گرفته است باعث شده تا این رکود بیش تر شود و فروشندگان خودرو بیش تر از خریداران آن شده اند .

تنها خرید و فروشی که صورت می گیرد در خودرو های داخلی و مونتاژی که زیر 500 میلیون تومان هستند انجام می شود . اگر عرضه افزایش پیدا کند می تواند بر کاهش قیمت خرید خودرو نیز تاثیر گذار باشد .

مدل خودرو چگونه در قیمت تاثیر گذار می باشد ؟

راجع به مدل خودرو هم معیارهایی وجود دارد که بر محاسبه قیمت خرید خودرو تاثیر گذار می باشد . به طور مثال اگر یک از سال از مدل خودرو گذشته باشد تقریبا ۱۲ درصد از قیمت خرید خودرو کم خواهد شد .

 

تاریخ انتشار 20/بهمن/1400