قیمت فروش خودرو

شرکت های خودرو سازی هر ساله سعی دارند خودروهای جدید وارد بازار کنند و به دست مشتریان برسانند. شرکت های خودرو سازی مختلفی در ایران وجود دارد. شرکت ایران خودرو و سایپا از معروف ترین شرکت های خودروسازی در ایران هستند . قیمت فروش خودرو در کارخانه و بازار بسیار با هم تفاوت دارد همچنین قیمت خودروهای صفر و کارکرده هم بسیار متفاوت هستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
قیمت فروش خودرو

قیمت فروش خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟

خودرو اولین وسیله متحرکی است که برای آسایش انسان ها تولید شده است و در طی زمان های مختلف پیشرفت های چشمگیری کرده است. شرکت های خودرو سازی هر ساله سعی دارند خودروهای جدید وارد بازار کنند و به دست مشتریان برسانند. شرکت های خودرو سازی مختلفی در ایران وجود دارد. شرکت ایران خودرو و سایپا از معروف ترین شرکت های خودروسازی در ایران هستند . قیمت فروش خودرو در کارخانه و بازار بسیار با هم تفاوت دارد همچنین قیمت خودروهای صفر و کارکرده هم بسیار متفاوت هستند.

مشاوره خرید خودرو

ممکن است شما متقاضی خرید ماشین دست دو باشید و یا قصد فروش خودرو خود را داشته باشید. بهتر است برای این که خودرو شما به راحتی به فروش برسد قیمت معقولی برای آن در نظر بگیرید تا خریدار ترغیب به خرید خودرو شما شود. اگر هم فرد متقاضی خودرو هستید بهتر است با توجه به هزینه ای که برای خرید خودرو در نظر گرفته اید از یک مشاور خرید کمک بگیرید تا بتوانید خودرو مناسب خود را تهیه کنید.

قیمت فروش خودرو

قیمت فروش خودرو به عوامل زیادی بستگی دارد . یکی از عواملی که بر قیمت تاثیر گذار است صفر و یا کارکرده بودن خودرو است. اگر خودرو صفر باشد قیمت بالاتری نسبت به کارکرده دارد. خودروهای خارجی قیمت بالاتری نسبت به خودروهای تولید داخل دارد.در بازار خودروهای چینی وجود دارد که شما می توانید با توجه به هزینه خود آنها را هم تهیه نمایید. امروزه عوامل زیادی بر قیمت تاثیر گذار است و ممکن است هر لحظه قیمت ها بالا و پایین شود. تورم هم تاثیر بسیار زیادی بر قیمت فروش خودرو دارد و می تواند به صورت چشمگیری قیمت ها را بالا و پایین کند .

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فروش خودرو چیست؟

همانگونه که در بالا گفته شد عوامل تاثیر گذار بر قیمت فروش خودرو بسیار زیاد هستند و در اینجا به چند نمونه از آن اشاره می نماییم. قیمت خودرو در بازار آزاد متناسب با تقاضا کم و زیاد می شود تا به یک حد تعادل برسد و سپس می توان گفت بازار تعادل دارد. وقتی یک خودرو با قیمتی که دارد بسیار مورد توجه و خرید و فروش قرار می گیرد ممکن است باعث بالا رفتن قیمت آن شود. تعیین قیمت خودرو در بازار توسط شورای رقابت انجام می شود.

قیمت فروش خودرو

تاثیر رنگ خودرو در قیمت گذاری

باید نظارت بر بازار خودرو زیادتر گردد تا قیمت ها به صورت بسیار زیادی بالا نرود و همه افراد بتوانند خودرو مورد نظر خود را تهیه کنند. اگر خودرویی رنگ داشته باشد به صورت قابل توجهی قیمت آن کم می شود و باید حتما در هنگام خرید به این نکته توجه کرد. سالم بودن ماشین از نظر بدنه و شاسی هم می تواند بر قیمت خودرو تاثیر گذار باشد بهتر است از یک فرد متخصص در هنگام خرید و یا فروش خودرو استفاده کنید تا بهترین مشاوره خرید خودرو را داشته باشید . قطعات خودرو که در بازار وجود دارند با توجه به این که از خارج از کشور وارد می شوند قیمت بالایی دارند و همین امر هم باعث بالا رفتن قیمت خودرو می گردد.

قطعات یدکی و قیمت فروش خودرو

توانایی تولید قطعات در کشور کم شده است و همچنین برخی از قطعات را نمی توان تولید کرد. نرخ ارز تاثیر زیادی بر قیمت فروش خودرو دارد. فاصله بسیار زیادی میان قیمت بازار و قیمت کارخانه وجود دارد و همین امر هم بر قیمت تاثیر گذار است. در سال های اخیر تولید خودرو بسیار زیاد شده است و کارخانه های در حال تولید سعی می کنند تولید را بالا ببرند تا بتوانند قیمت را پایین آورند. خودرو سازان از قطعه سازان ،قطعه تهیه می کنند و بالا رفتن قیمت قطعات هم می تواند باعث بالا رفتن قیمت خودرو شود. دلالان هم تاثیر زیادی بر قیمت خودرو دارند .

قیمت فروش خودرو

فروش خودرو اتومات و دنده ای

نوع ماشین هایی که در بازار وجود دارند بسیار متنوع و متفاوت است برخی از ماشین ها دنده ای و برخی هم اتوماتیک هستند و همین امر باعث کم و زیاد شدن قیمت آن می شود. هر چقدر واردات خودرو زیادتر گردد باعث بالا رفتن قیمت خودرو می شود. قیمت خودروهای وارداتی با توجه به قیمت ارز بسیار زیاد است. بهترین راه برای این که بتوانید با اطمینان خرید خودرو و یا همچنین فروش خودرو را انجام دهید این است که دانش کامل از خودرو داشته باشید و از متخصص خرید خودرو در محل کمک بگیرید.

ریسک فروش خودرو را جدی بگیرید

ریسک معامله خودرو بالا می باشد . چرا که شما نسبت به فروش یکی از سرمایه‌ های زندگی تان اقدام کرده ‌اید . از این رو باید حتما همه مراحل به صورت قانونی پیگیری شود .

چرا کارشناسی گیربکس خودرو مهم می باشد ؟
گیربکس در واقع منتقل کننده نیروی موتور به خودرو می باشد . یعنی نیروی موتور با استفاده از سیستم گیربکس و کلاچ ، پس از طی کردن یک زنجیره از قطعات مکانیکی دیگر ، به چرخ ها شده و باعث به حرکت در آمدن خودرو می شود .
عدم عملکرد صحیح این قسمت نیز موجب بسیاری از ایرادات در خودرو اعم از صداهای عجیب از کار کردن خودرو ، منتقل نشدن نیروی درست به چرخ ها ، بالا رفتن مصرف سوخت و دیگر ایرادات مهم در خودرو شود .

سلامت موتور و سیستم برق‌ رسانی را جدی بگیرید

مورد دیگری که باید در هنگام فروش ماشین کار کرده و قیمت فروش خودرو مورد بررسی قرار بگیرد و در قیمت فروش خودرو تاثیر دارد ، قسمت موتور و برق خودرو می باشد . در هنگام بازدید ممکن است خریدار در مورد تسمه تایم خودرو سوال بپرسد .
اگر تسمه تایم بیش تر از هفتاد هزار کیلومتر کار کرده باشد حتما باید تعویض گردد . چرا که اگر تسمه تایم پاره شود موجب خرابی موتور خودرو می‌ گردد و به دنبال آن شما برای تعمیر موتور هزینه زیادی باید پرداخت کنید .

رنگ شدگی بدنه را بررسی کنید

یکی دیگر از مواردی که در رنگ شدگی خودرو بسیار مهم می باشد رنگ شدگی بدنه می باشد . شخیص رنگ و بدنه و کارشناسی رنگ خودرو یکی از بخش‌های مهم کارشناسی کل خودرو می باشد که در حال حاضر در بازار انجام می ‌پذیرد و معمولا هزینه آن نیز به طور کلی تعیین می ‌شود .
گاهی اوقات تشخیص رنگ و بدنه خودرو بدون ابزارهای لازم برای کارشناس خبره هم به سادگی امکان ‌پذیر نباشد . به‌ همین ‌دلیل برای این کار از دستگاه پیشرفته تشخیص رنگ دیجیتال استفاده می ‌کنند که با توجه به ضخامت رنگ خودرو ، به راحتی و با قطعیت اعلام م ی‌کند که خودرو رنگ شده است یا نه .

تنظیم مبایعه نامه برای چیست ؟

این موضوع اولین مرحله از فرآیند نقل و انتقال و فروش خودرو در محل می باشد . برای نقل و انتقال خودرو به طور کامل و قانونی نیاز است تا طرفین معامله در ابتدا در سندی که به مبایعه نامه خودرو یا قولنامه خودرو شناخته می‌ شود تعهد به انجام معامله در زمان و مکان خاصی داشته باشند.
این سند به نوعی قول و پیمانی است که طرفین معامله برای انجام نقل و انتقال خودرو می ‌دهند و در آن بندهای مختلفی از جمله مشخصات خودرو ، مبلغ قرارداد و … را قید می ‌کنند .

قیمت فروش خودرو

با توجه به افزایش روزافزون معاملات صورت گرفته در زمینه خرید و فروش خودرو مطمئنا اطلاعات جامع ‌تری در زمینه مراحل تنظیم سند و مقررات موجود نیاز خواهید داشت .
سند زدن مهم ‌ترین بخش معامله و خرید خودرو دست دوم و فروش خودرو در محل می باشد و اگر تجربه کافی در این‌ باره نداشته باشید ممکن است حسابی به دردسر بیفتید .
اگر می ‌خواهید خودروی دست دوم خودتان را که از فروشنده یا دلال خریده‌ اید سند بزنید ، توصیه ‌ها و نکات مربوط به مراحل خرید و فروش یا هزینه نقل و انتقال خودرو را که در این مقاله گفته شده است را دقیق بخوانید .
خرید و فروش خودرو از آن دست معاملات پر پیچ و خمی است که در آن باید به شدت مراقب بود . اگر شما شخصی باشید که برای اولین بار تصمیم به خرید خودرو گرفته اید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید قطعا در پی آگاهی از مراحل خرید و فروش خودرو هستید .
خرید و فروش خودرو و قیمت فروش خودرو از جمله معاملاتی است که در آن هرچقدر هم تجربه داشته باشید بازهم کم است . شما می توانید برای فروش خودرو در محل به محموعه معتبر اتولایف مراجعه نمائید و از مشاوران مجرب و ماهر این مجوعه راهنمایی و کمک بگیرید تا بدون دردسر این کار را انجام دهید .

تاریخ انتشار 22/شهریور/1400