چرا دنا پلاس توربو شارژ بخریم ؟

دنا پلاس توربوشارژ، خودرویی که مدت زیادی از عرضه آن نگذشته اما بازخورد های مثبتی داشته است. خودرویی با توان فنی بالا اما با ضعف های محدود کیفیتی! خودرویی خانوادگی که می تواند بیشتر نیاز های شما را برطرف کند. در ادامه با این خودرو بیشتر آشنا می شویم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دنا سومین خودروی ملی ایران ‌خودرو بوده که در واقع فیس ‌لیفت سمند محسوب می ‌شود . در ادامه این مقاله به این که چرا دنا پلاس توربو شارژ بخریم می پردازیم .

برای خرید خودرو های دیگر با ما در سایت زیر در ارتباط باشید.

موتور توربوشارژ دنا پلاس به چه صورت می باشد ؟

در میان خانواده خودروهای ملی ، دنا پلاس توربو قدرتمندترین مدل محسوب می ‌شود . در مقایسه با سایر خودروها با رنج قیمت متناسب با دنا پلاس توربو ، این خودرو از پیشرانه قدرتمندتری بهره مند می باشد .

موتورهای توربوشارژ قدرتمندتر از موتورهای معمولی هستند و به دلیل این که دمای احتراق این موتورها بالاتر است استهلاک بیش تری هم دارند .

در این موتورها باید از روغن موتورهای مخصوص موتور توربوشارژ استفاده شود و در صورت استفاده از روغن موتورهای معمولی عمر مفید توربوشارژ کاهش می یابد .

کابین لوکس دنا پلاس توربو چگونه است ؟

طراحی کابین دنا پلاس توربو از روی هیوندا سوناتاYF   انجام شده است که زیبا و لوکس می باشد . فضای داخلی این خودرو نسبت به سمند و پژو ۴۰۵ کمی کوچک تر به نظر می رسد که به دلیل استفاده از داشبورد بزرگ تر نسبت به سمند و داشتن سانروف می باشد . اما به طور کلی فضای کافی برای سرنشینان وجود دارد و سرنشینان احساس راحتی می کنند .

ایمنی دنا پلاس توربو به چه صورت می باشد ؟

در ایران تست تصادف و ایمنی انجام نمی شود و از آن جا که پلتفرم دنا با سمند یکسان می باشد ، می توان گفت ایمنی این خودرو مانند سمند می باشد .

تست تصادف سمند ضعیف بوده می باشد اما ایران خودرو ادعا می کند که بدنه دناپلاس بهبود یافته است و از استحکام بیش تری برخوردار است .

هم چنین در دنا پلاس توربو ایربگ ها جانبی نیز اضافه شده که خود به ایمنی آن افزوده است.  سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف نیز جزو سیستم های ایمنی است که در این خودرو به کارگرفته شده است .

ترمزهای دنا پلاس توربو از نوع دیسکی بوده است و مجهز به سیستم های ABS و EBD  هستند و عملکرد خوبی دارند . در خصوص سیستم های ضد سرقت نیز این خودرو از قفل مرکزی ، ایموبلایزر ، سیستم هشدار ورود غیرمجاز بهره می برد .

طراحی بدنه دنا پلاس چگونه است ؟

مهم‌ ترین مورد در طراحی بدنه دنا پلاس توربو ، سانروف آن باشد که اولین سانروف در میان خودروهای ایرانی محسوب می ‌شود . در قسمت جلویی این خودرو کاپوت عضلانی به همراه دوخطی که از شیشه جلو شروع می ‌شوند و به بخش مرکزی جلو پنجره ختم می ‌شوند ظاهر بسیار زیبایی دارند .

ترکیب چراغ‌ های جلو دنا پلاس توربو که اکنون به چراغ ‌های LED دیلایت نیز مجهز شده ‌اند ، در ترکیب با جلو پنجره توری شکلی که تا پایین سپر هم امتداد یافته ‌اند ، چهره جذابی را برای این خودرو خلق کرده است .

چرا دنا پلاس توربو شارژ بخریم ؟

در دنا پلاس ، دوربین دید عقب ، کیسه‌ های هوای جانبی ، طراحی جدید خطوط بدنه و اضافه شدن سانروف از جمله تغییرات صورت گرفته است . البته این تغییرات تنها مختص مشخطات ظاهری آن بود و مشخصه های فنی تغییری نکرد .

دنا پلاس توربو آخرین دستاورد ایران خودرو بود که در مشخصات فنی پیشرفت هایی نسبت به مدل پلاس داشته است . این خودرو نیز از موتور ملی معروف به EF7 استفاده می کند و مجهز به توربوشارژ است .

شتاب صفر تا صد دنا پلاس توربو ۱۰ ثانیه است و حداکثر سرعتی برابر با ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت دارد . طبق اعلام سایت رسمی ایران‌ خودرو ، موتور دنا پلاس توربو استاندارد آلایندگی یورو ۴ داشته و مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی ۷.۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر می باشد .

خودروی دنا ، سومین خودروی ملی است که از سوی ایران خودرو در سال ۹۰ معرفی شد و در سال ۹۳ به بازار عرضه شد . این خودرو را فیس لیفت سمند می دانند اما با تغییرات صورت گرفته ، تفاوت های بسیاری نسبت به سمند داشته است.

قیمت این خودرو اما نسبت به سایر خودروی رقیب مثل پژو 207 اتوماتیک معقول تر است و ارزش خرید بالاتری دارد.

به گونه ای که این خودرو تا حدودی یادآور خودرو محبوب فورد موستانگ است . شما برای خرید دنا پلاس توربو می توانید به مجموعه معتبر اتولایف مراجعه نمایید و از دیگر خدمات آن استفاده نمایید .

تاریخ انتشار 02/اسفند/1400