قیمت گذاری خودرو دست دوم

قیمت گذاری خودروی دست دوم بسیار سخت است و به عوامل متعددی بستگی دارد. کارشناسان ما بعد از بررسی و انجام کارشناسی خودروی شما و با توجه به وضعیت، تیپ خودرو و آپشن های آن خودروی شما را قیمت گذاری می کنند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

عواملی بر روی قیمت خودرو تاثیر گذار می باشد . در ادامه این مقاله به قیمت گذاری خودرو دست دوم می پردازیم .

تعداد مالکان قبلی را بررسی کنید

مورد دیگری که در قیمت گذاری خودرو دست دوم مهم است تعداد مالکان قبلی خودرو می باشد . هر چه خودرو کم تر به فروش رسیده باشد و تعداد مالکان کم تری از زمان تولید داشته باشد قیمت آن بالاتر محسوب می شود .

چرا سن و طول عمر مفید خودرو اهمیت دارد

هر خودرویی طول عمر مشخصی دارد و بعد از آن زمان بیش تر هزینه ‌زا می شود . این طول عمر مشخص برای هر ماشین و هر مدلی متفاوت با دیگری است.

خرید خودرو دست دوم  زمانی می‌تواند یک کار عاقلانه و منطقی باشد که به الزامات آن توجه کنیم . مهم ‌ترین الزام این است که خودروی مورد نظر کم تر از طول عمر مفید خود کار کرده باشد .

تصادف سنگین خودرو بسیار مهم می باشد

در قیمت گذاری خودرو دست دوم ، تصادف خودرو تاثیر گذار می باشد و قیمت خودرو را کاهش می دهد . در این بخش شما باید سقف ماشین را چک کنید تا رنگ شدگی نداشته باشد .

ممکن است یک تصادف کوچک تاثیر زیادی در قیمت خودرو نداشته باشد اما اگر تصادفی باعث لطمه خوردن به شاسی ، ستون یا سقف ماشین شده باشد تاثیر بسیار زیادی در قیمت گذاری خودرو دست دوم دارد .

هزینه کارشناسی خودرو به چه صورت می باشد ؟

خودروهای داخلی و خارجی تفاوت بسیار زیادی در زمینه گیربکس ، موتور ، آپشن و تجهیزات دارند . هزینه و قیمت گذاری خودرو دست دوم بستگی به مدل و نوع خودرو دارد .

مدل خودرو ، سال خودرو و میزان کارکرد کیلومتر خودرو نیز در هزینه کارشناسی خودرو تاثیر مهمی دارد هر چقدر این موارد بالا باشند قیمت نیز کاهش پیدا می کند .

در کارشناسی رنگ ماشین نیز هزینه کارشناسی متفاوت می باشد . اگر خودرو رنگ شده باشد از قیمت خودروی مورد نظر کاسته خواهد شد .

وضعیت داخلی خودرو را بررسی کنید

برای خرید خودرو حتما باید وضعیت داخلی خودرو را مورد بررسی قرار دهید . این قسمت از خودرو نیز در قیمت گذاری خودرو دست دوم نیز تاثیر بسیار زیادی دارد .

کهنه شدن و پارگی روکش صندلی‌ ها ، خراب بودن دکمه‌ های شیشه برقی ، پوسیدگی کف ‌پوش ، بوی نامطبوع و هر گونه آسیب در داخل خودرو در افت قیمت خودرو کارکرده موثر خواهد بود .

اعتبار بیمه خودرو

در قیمت گذاری خودرو دست دوم مهلت اعتباری که بیمه ی خودرو دارد نیز تاثیر گذار می باشد . اگر خودرو بیمه نداشته باشد درصدی از قیمت آن کاهش پیدا می کند . خودروهایی که تخفیف بیمه آن ها به مالک جدید منتقل می شود قیمت بالاتری دارند .

قیمت گذاری خودرو دست دوم

در این مقاله با عواملی که در قیمت گذاری خودرو دست دوم تاثیر زیادی دارند آشنا شدید که در هنگام فروش و خرید خودرو باید به آن دقت کنید . فردی که کارشناسی خودرو را برای شما انجام می دهد تمام ایرادات خودرو را به شما شرح می دهد .

مشکلات و ایراداتی که در خودرو وجود داشته باشد را در برگه ی گزارش کارشناسی به شما ارائه می دهد تا شما با خیال راحت آن خودرو را خریداری نمائید .

این روزها با توجه به تنوع خودرو ها و افزایش خرید و فروش خودرو حتما باید از یک کارشناس ماهر و مجرب در این زمینه کمک و راهنمایی بگیرید .

از یک خط و خش روی بدنه گرفته تا زنگ‌ زدگی تعویض قطعات خودرو ، هر کدام درصدی افت قیمت برای خودرو به همراه خواهد داشت .

شما می توانید با مراجعه به یک مجموعه تخصصی خرید و فروش خودرو از یک کارشناس مجرب و ماهر بهره بگیرید و عواملی که در قیمت گذاری خودرو دست دوم تاثیر گذار هستند مطلع شوید .

محاسبه قیمت خودروی کارکرده امری تخصصی می باشد و از عهده فروشندگان و خریداران معمولی خارج می ‌باشد و باید از یک کارشناس رسمی قیمت گذاری خودرو دست دوم کمک بگیرید .

شما می توانید پس از تماس تلفنی یا ثبت اطلاعات خود در بخش درخواست خرید و فروش خودرو مجموعه تخصصی اتولایف می توانید از قیمت گذاری خودرو دست دوم اطلاع پیدا کنید و خودرو ی مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری نمائید.

تاریخ انتشار 20/بهمن/1400