فروش ماشین کارکرده

فروش ماشین کارکرده یکی از پر چالش ترین امور ماشین داری است ، اما شما میتوانید از طریق سایت اتولایف با اطمینان خاطر اقدام به فروش ماشین کارکرده خود کنید .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
فروش ماشین کارکرده

امروزه فروش ماشین کارکرده بسیار سختتر، وقت گیرتر و پر ریسک تر از قبل‌ شده است. برای فروش خودروی خود حداقل باید اطلاعاتی راجع به نحوه فروش آن داشته باشید.

برای فروش ماشین کارکرده به چند نکته باید توجه کرد:

1.هزینه کمتر ، مشتری بیشتر

در گذشته به دلیل نبود یک سایت خرید ماشین فروش خودرو کارکرده کار سخت تری نسبت به امروز بود ، زیرا به دلیل نبود شبکه گسترده ای مثل اینترنت تعداد خریداران کم بوده و روش های مرسوم فروش خودرو بیشتر منوط به پرس و جو بین فامیل می شد.
البته روزنامه های نیازمندی نیز تا حدی بهترین روش بوده اما طبیعتا نسبت به امکانات امروزی یک شوخی بیشتر نیست.

البته ما نمیخواهیم این را بگوییم که پلتفرم ها و بسترهای امروزی کاملا بی عیب و نقص هستند و شما می توانید به طور کامل به آن ها اطمینان کنید اما با رعایت نکات و جزئیات لازم، این کار به بهترین شکل قابل اجرا می باشد.

2.قبل از اینکه خودرو دردسر ساز شود به فکر فروش آن باشیم

هرچه که خودرو کارکرد بیشتری داشته باشد قیمت آن هم طبیعتا افت میکند برای مثال یک سری افراد معتقدند خودرویی که بالای 90 هزار کیلومتر کار کرده باشد دیگر ارزش خریدن ندارد و در این صورت است که حتی اگر قیمت خیلی پایینی برای فروش ماشین کارکرده درنظر گرفته باشید فروش رفتن آن سخت میشود.

3.در زمان و فصل مناسب برای فروش خودرو اقدام کنید

صحبت کردن در این باره کار ساده ای نیست زیرا ممکن است که در زمانی که به عنوان زمان نامناسب برای فروش ماشین کارکرده در نظر گرفته شده مشتری ایده آلی پیدا شود ولی به طور کلی در ماه های منتهی به تابستان به علت سفرهای تابستانی و میل افراد به گشت و گذار در این فصل بازار خرید خودرو کارکرده داغ تر است.

بعد از آن هم ماه های منتهی به عید نوروز است که نسبت به تابستان از رتبه ی پایین تری برخوردار است.

کارشناسی خودرو در فروش ماشین کارکرده

بهترین کاری که میتوان برای فروش سریع تر ماشین انجام داد جلب اعتماد خریدار از سلامت ماشین است که سخت ترین کار در این فرآیند نیز میباشد. اما:

  • چرا باید خریدار به ما اعتماد کند ؟
  • آیا خریدار به واسطه ای بین او و شما اعتماد میکند؟

برای پاسخ به این سوالات ادامه ی این مقاله را مطالعه بفرمایید.

  • در جواب سوال اول باید این را گفت که 99 درصد ازخریداران به شما اعتماد نمیکنند و حتما خودرو را یا خودشان یا یکی از افراد مورد اطمینان آن ها کارشناسی میکند.
  • در جواب سوال دوم نیز باید گفت : بله ؛ اگر کارشناسی که ماشین را بررسی میکند معتبر باشد اکثر افراد به او اعتماد میکنند.

اکنون نتیجه ای که از هر دو جواب گرفتیم این بود که برای فروش ماشین کارکرده حتما به یک کارشناس خودروی حرفه ای نیازمندیم .
پس برای رفع این نیاز به صفحه ی کارشناسی خودرو اتولایف مراجعه بفرمایید .

راه های فروش ماشین کارکرده

رایج ترین کار بعد از خرید خودرو ، فروش آن بعد از چند سال استفاده از آن است . به دلایلی مانند تعویض با خودروی بهتر ، مشکلات خودرو ، نیاز مالی و یا تصادف خودرو اقدام به فروش خودرو می کنند. از این رو فروش خودرو برای افرادی که آشنایی چندانی با بازار فروش ندارند می‌تواند حساسیت مخصوص به خود را داشته باشد .

شیوه‌های رایج برای فروش ماشین عبارتند از :

  •  سپردن ماشین به دست واسطه‌ ها یا نمایشگاه‌های اتومبیل.
  • انتشار آگهی در مجله‌های خبری یا وبسایت های اینترنتی در زمینه فروش ماشین.
  • استفاده از خدمات شرکت های فروش ماشین

شیوه های فروش ماشین کارکرده در اتولایف

در اتولایف شما می‌توانید خودرو خود را به ۳ شیوه زیر بفروشید:

1_ فروش فوری فروش ماشین کارکرده

فروش ماشین کارکرده فقط در عرض 10 روز توسط کارشناسان حرفه ای با قیمتی معقول

2_ فروش ماشین کارکرده یک ساعته

فروش ماشین کارکرده و انجام کلیه امور مربوط به آن در عرض یک ساعت با قیمتی منصفانه و توافقی

3_ فروش ماشین کارکرده سفارشی

فروش ماشین کارکرده به صورت اختصاصی به بالاترین قیمت و مدت زمان مشخص ، مطابق با شرایط شما

برای فروش ماشین کارکرده و اطلاع از شرایط آن ما را در این صفحه همراهی کنید.

برگ سبز خودرو چیست و چه میزان اهمیت دارد؟

در زمان فروش ماشین کارکرده اسناد مختلفی منتقل می شوند یکی از آن ها برگ سبز خودرو می باشد . این سند بعد از احراز هویت مالک و تایید نهایی اطلاعات خودرو توسط نیروری انتظامی صادر می گردد و به صورت تک برگ می باشد. برگ سبز خودرو در زمان تعویض پلاک برای خودرو صادر می شود و مدرکی برای تایید مالکیت خودرو دارد.

اهمیتی که این سند دارد به دلیل اطلاعاتی است که بر روی آن ثبت شده است که مالک خودرو را به مالکیت خودرویی در می آورد که تمامی اطلاعات آن در سند ثبت شده باشد. این موارد شامل برند و شرکت سازنده ، سال ساخت ، رنگ ، شماره شاسی ، شماره موتور و … می باشد.

در بخش اطلاعات مالک نیز نام و نام خانوادگی ، شماره ملی و شناسنامه ، تاریخ تولد ، محل زندگی و… نوشته می شود.

فروش ماشین کارکرده با کمک اتولایف

اگر تصمیم به فروش ماشین کارکرده دارید کارشناسان فروش اتولایف بهترین انتخاب برای شما خواهد بود . این مجموعه در راستای خرید و فروش انواع خودرو دست دوم و صفر فعالیت دارد.

خودرو های مورد نظر ابتدا توسط کارشناسان صفر تا صد بررسی می شوند و بعد از تایید سلامت بدنه و فنی بر اساس سال ساخت و وضعیتی که دارند قیمت گذاری می شوند و در فایل های خودرو های کارشناسی شده قرار می گیرند و کارشناسان مربوطه ماشین ها به خریدارارانی که درخواست خود را ثبت کرده اند با توجه به شرایط اعلامی آن ها ، معرفی می کنند.بدین ترتیب شما برای خرید و فروش این اطمینان را خواهید داشت که طرف دوم معامله مصرف کننده واقعی است و به هیچ عنوان دلالی در این میان حضور ندارد.

مراحل فروش ماشین کارکرده

برای فروش ماشین کارکرده چند مرحله وجود دارد که کارشناسان فروش اتولایف در تمام آن ها همراه شما خواهند بود :

  1. کارشناسی خودرو
  2. تعیین قیمت و ارائه برای کارشناسی
  3. معرفی خریدار واقعی
  4. بازدید خودرو توسط خریدار
  5. عقد قولنامه
  6. مراجعه به مرکز تعویض پلاک
  7. مراجعه به دفتر اسناد رسمی و ثبت سند قطعی
  8. انتقال بیمه خودرو

برای فروش ماشین کارکرده کمک گرفتن از مشاوران ماهر در این زمینه بسیار کارساز می باشد . مشاوره خرید خودرو بعد از بررسی و عکس برداری از خودرو به دنبال مشتری برای ماشین شما می گردد و تا آخرین مرحله فروش همراه شما خواهد بود. وقتی یک خریدار برای ماشین پیدا می شود مشاور نقاط ضعف و قوت خودرو را به خریدار می گوید تا بعد از فروش برای فروشنده مشکلی به وجود نیاید.

کار فروش ماشین کارکرده بسیار سخت است چون قطعات این خودروها اگر سن بالایی داشته باشند در بازار داخل کمتر و یا اصلا پیدا نمیشود ولی مشاور فروش خودرو به راحتی می تواند بهترین مشتری را برای ماشین شما پیدا کند.

مزایای فروش ماشین کارکرده چیست؟

فروش ماشین کارکرده بسیار به نفع خریدار است و باعث می شود از خودرویی که می خواهد بخرد مطمئن شود و زمانی که با کمک کارشناس فروش انجام شود و یا حتی اگر بعد از خرید مشکلی برای خودرو به وجود بیاید می تواند خودرو را پس بدهد. در سایت های خرید و فروش ماشین پیدا کردن یک خودرو سالم و خوب کار سختی است و باید مدت زمان زیادی را برای گشتن در بین ماشین ها و انتخاب یک ماشین وقت صرف کرد .

فروش ماشین کارکرده یکی از دغدغه هایی که افراد دارند که بتوانند خودروی خود را به مصرف کننده واقعی بفروشند . به این دلیل که دلالان خودرو ، به پایین‌تر آوردن عمدی قیمت خودرو و ارزان تر خریدن آن در قدم اول به فروشنده ضرر مالی می زنند . سود خودرو پس از خرید خودرو و فروختن آن با قیمت اصلی که قطعاً بالاتر از مبلغ خرید آنها است می‌ فروشند و در این بین فروشنده اول متضرر خواهد شد .

فروش خودرو با کمک کارشناس فروش متخصص

علاوه بر این از نظر سلامت عقد قرارداد حساسیت بیشتری زمان معامله کردن با دلالان وجود دارد. زمان فروش ماشین کارکرده می توانید با کمک گرفتن از مشاوران متخصص فروش یک خریدار واقعی برای مصرف شخصی خود قصد خرید خودروی شما را دارد را پیدا کنید .

این کارشناس فروش به صورت کاملا اختصاصی وظیفه پاسخگویی منظم و مداوم را به تمام تماس های خریداران را دارد . این روند را تا جایی ادامه می دهد که برای فروش خودرو کارکرده شما یک مصرف کننده واقعی پیدا کند و شما با آسودگی خاطر باقی مراحل فروش را باز هم با کمک وی پیش ببرید .

مهم‌ ترین کاری که قبل از زدن آگهی فروش ماشین دست دوم خود باید انجام دهید ، قیمت ‌گذاری مناسب می باشد. در ادامه این مقاله به فروش ماشین کار کرده می پردازیم .

نکات فنی خودرو کار کرده

خرید خودروهای کارکرده دارای مزایای فراوانی می باشد و از مهم‌ ترین آن کاهش هزینه پرداختی می باشد. این نوع از خرید می ‌تواند خطرات خاص خود را نیز به همراه داشته باشد .

داشتن یک خودروی ایمن و مناسب ، یکی از نیازهایی است که خانواده‌ های ایرانی با تلاش فراوان ، درصدد پاسخگویی به آن هستند و با توجه به آن‌ که بسیاری از اقشار جامعه تمکن مالی لازم جهت خرید خودروی صفر را ندارند ، خودروهای کارکرده و دست دوم را انتخاب می ‌کنند .

شما برای فروش ماشین کار کرده خود می توانید قطعات خودرو خود را چک و در صورت نیاز تعویض کنید. هیچکس نمی‌ خواهد ماشینی بخرد که نیاز به تعمیر فوری داشته باشد .

زدگی‌ های کوچک روی بدنه ، فرورفتگی‌ ها و خط و خش ‌های ریز جزء چیزهایی هستند که با هزینه کم شما می ‌توانید درست کنید. با برطرف کردن این موارد ، جلوی ایراد گرفتن و کم کردن قیمت از طرف خریدار خواهید شد .

چگونگی فروش ماشین کارکرده

برای فروش ماشین کارکرده خود عجله دارد کافیست تا با کمک کارشناسان فروش اتولایف در ارتباط باشید تا در کم ترین زمان  ممکن ماشین شما را تبدیل به پول نقد کنند. پس از تکمیل درخواست فروش و انجام هماهنگی های لازم بامجموعه اتولایف ، کارشناس شما به صورت تخصصی خریدار واقعی ماشین شما را پیدا کرده و فرآیند فروش را تا انتها با شما ادامه می دهد.

یکی از دلایلی که خودرو شما با سرعت بالایی فروخته می شود ، تایید سلامت فنی و بدنه خودرو توسط کارشناس فروش می باشد که پیش از خرید نهایی صفر تا صد خودرو را بررسی کرده است و با تضمین سلامت به فروش می رساند و در بخش قیمت گذاری و  ارزش گذاری خودرو نیز ورود کرده و ماشین را با بهترین قیمت ممکن برای شما یه فروش می رساند.

بررسی کارکرد خودرو د برای فروش ماشین کارکرده

در راهنمای فروش ماشین کارکرده از نظر کارشناسان خودرو، میزان متوسط پیمایش خودرو ، حدود 20 هزار کیلومتر در سال می باشد .

خودروهای با میزان کارکرد بالاتر اغلب برای مصارفی غیر از مصرف شخصی استفاده می ‌شوند که البته خرید خودروهای این‌ چنینی توصیه نمی ‌شود .

با توجه به مواردی هم چون میزان خوردگی دیسک چرخ‌ ها ، باز و بسته شدن پیچ‌ های برخی از قطعات موتور خودرو ، چرم صندلی ، روکش فرمان ، دسته دنده و… تا حدودی می‌ت وان مقدار کارکرد خودرو را حدس زد .

اگر یک خودرو که ظاهری سالم و تمیز دارد کم تر از ۱۰۰۰ کیلومتر کار کرده باشد قیمت آن ۴ درصد کاهش می ‌یابد و اگر کارکرد آن بالای ۱۰۰۰ کیلومتر باشد ۸ درصد افت قیمت خواهد داشت.

گاهی معایبی که موجب کاهش قیمت خودرو می ‌شوند پیش از فروش با مبالغی پایین قابل حل می باشند. مانند برخی از معایب جزئی فنی ، یا خط و خش ‌های سطحی بر روی بدنه خودروی کارکرده. فروشندگانی که بدون واسطه اقدام به فروش ماشین کارکرده می‌کنند بعضا توجهی به این مسئله ندارند و روی قیمت فروش ماشین کارکرده ضرر متحمل می‌ شوند .

فروش ماشین کارکرده در تهران

حقیقت این است که برخی از خودروها علی ‌رغم کیفیتی که دارند ، انتظار فروش بالاتری در انتظار آن ها است ، به این معنی که خیلی دیرتر از سایر خودروها به فروش می‌ رسند. اما برعکس ، خودروهایی هم وجود دارند که اتفاقا بازار بسیار خوبی دارند و سریع فروش می‌ روند .

شما باید به عنوان فروشنده خودرو ، حتما صادق باشید. باید همه ایرادها و آپشن‌ های اتومبیل خود را به صورت واضح بیان کنید و خود را جای خریدار بگذارید.

یکی دیگر از نکات مهم در فروش ماشین کارکرده اقساطی یا نقدی بودن ان را می ‌توان خوش‌ معامله‌ بودش دانست. برخی از خودروها ، با وجود برخورداری از کیفیت ساخت بالا ، از انتظار فروش بالایی رنج می‌ برند.

مهم ‌ترین نکته حقوقی در فروش ماشین کارکرده را باید کامل ‌بودن مدراک آن بدانیم. این مدارک شامل کارت خودرو ، اصل سند خودرو، برگ معاینه فنی معتبر، پرداخت کامل عوارض شهرداری و بیمه خودرو می ‌شوند. باید توجه داشته باشید که ماشین حتما به نام طرف مقابلتان باشد. تا دچار مشکلات قانونی نشوید.

پیدا کردن مدل و کارکرد خودرو

قبل از فروش ماشین کارکرده ، مدل دقیق خودرو و مقدار کارکرد آن را پیدا کنید . سال تولید و هم چنین تمام آپشن‌ هایی که روی آن نصب شده‌اند برای ارزش گذاری خودرو مهم می باشد . برای این کار می‌ توانید به اسناد و مدارکی که در زمان خرید خودرو ، تحویل شما شده ‌اند مراجعه نمائید .

ارزیابی وضعیت خودرو مهم می باشد

لازم است وضعیت خودروی خودتان را بسنجید . برای این کار به دقت قسمت ‌های مختلف خودرو را بررسی کنید و سپس یک ارزیابی کلی از وضعیت خودرو به دست بی آورید .
برای فروش ماشین کار کرده بدانید که ارزیابی و وضعیت خودرو باعث می شود تا خریداران با اطلاعات کافی از خودرو برای خرید آن اقدام کنند .

ریسک فروش ماشین کارکرده را جدی بگیرید

ریسک فروش ماشین کارکرده بالا می باشد . چرا که شما نسبت به فروش یکی از سرمایه‌های زندگی تان اقدام کرده ‌اید . از این رو باید حتما همه مراحل به صورت قانونی پیگیری شود .

سلامت موتور و سیستم برق‌ رسانی را جدی بگیرید.

مورد دیگری که باید در هنگام فروش ماشین کار کرده مورد بررسی قرار بگیرد ، قسمت موتور و برق خودرو می باشد . در هنگام بازدید ممکن است خریدار در مورد تسمه تایم خودرو سوال بپرسد .

اگر تسمه تایم بیش تر از هفتاد هزار کیلومتر کار کرده باشد حتما باید تعویض گردد . چرا که اگر تسمه تایم پاره شود موجب خرابی موتور خودرو می‌ گردد و به دنبال آن شما برای تعمیر موتور هزینه زیادی باید پرداخت کنید .

خودرو را برای فروش آماده کنید

برای فروش ماشین کارکرده باید به خودرو برسید و آن را آماده کنید . شما در درجه اول ظاهر خودرو را تمیز کنید . در وهله بعدی باید خودرو را کارشناسی کنید .

در کارشناسی خودرو ایرادات خودرو نمایان می شود و شما باید آن ها را برطرف کنید تا بتوانید با خیال راحت آن را به فروش برسانید .
هیچکس نمی‌ خواهد ماشینی بخرد که نیاز به تعمیر فوری داشته باشد . برای فروش سریع ‌تر و به قیمت بالاتر ، بهتر است که قسمت‌ های جزئی که نیاز به تعمیر دارند را درست کنید .

زدگی‌ های کوچک روی بدنه ، فرورفتگی‌ ها و خط و خش‌ های ریز جزء چیزهایی هستند که با هزینه کم می ‌توانند درست شوند . در خدمات کارشناسی ماشین حرفه ای در فروش ماشین کار کرده ، مشتری می تواند ضمن استفاده از ایتم های کارشناسی پایه از خدمات کارشناسی ماشین به صورت حرفه ای نیز استفاده کند .

در خدمات کارشناسی حرفه ای گزارش چند صفحه ای از وضعیت خودرو که شامل تمام جزئیات بدنه و فنی خودرو می شود به درخواست کننده تحویل می گردد . گزارش کارشناسی ماشین خودرو شامل قیمت گذاری دقیق خودرو همراه با تصاویر خودرو می باشد .

فروش ماشین کار کرده در اتولایف

در ایران ، خرید و فروش ماشین کارکرده به‌ صورت آنلاین از طریق وب‌ سایت ‌هایی انجام می‌ شود که کار آن ها انتشار آگهی فروش از جانب فروشندگان خودرو و برقراری ارتباط میان آن ها و خریداران می باشد .

درواقع ، این سایت‌ ها پل ارتباطی مستقیم بین خریدار و فروشنده ، بدون حضور دلال یا نمایشگاه اتومبیل ، هستند و از فروش خودرو درصد قابل ‌توجهی نصیب ‌شان می ‌شود .

در فروش ماشین کار کرده در مرحله نهایی حتما باید خریدار با آن دور بزند تا آن را ارزیابی کند . در صورتی‌ که خودرو کارکرده باشد ، اکیدا باید آن را به یک مکانیک بی ‌طرف نشان دهید .

شاید تا همین یک دهه پیش ، فقط تعداد محدودی از افراد بودند که به ‌شکل آنلاین خریدهای‌ شان را انجام می ‌دادند اما ، امروزه بسیاری از ما تقریبا همه اقلام مورد نیازمان ، حتی خودرو و محصولات گران ‌قیمت ، را اینترنتی می ‌خریم.

شما برای خرید و یا فروش ماشین کار کرده می تواتید به سایت معتبر اتولایف مراجعه نمائید و ار خدمات دیگر این مجموعه و مشاوره های دقیق و درست آن ها کمک بگیرید .

مرحله نهایی خرید و فروش خودروفروش ماشین کارکرده

آخرین و مهم‌ ترین قدم در خرید ماشین کارکرده را می ‌توان تعیین ارزش واقعی آن دانست. برآورد قیمت برای فروش ماشین کارکرده کاری دشوار است. خوشبختانه امروزه سایت‌ هایی تخصصی جهت انجام این کار وجود دارند که توصیه می ‌کنیم حتما از آن‌ ها استفاده کنید.

یکی از این سایت های معتبر سایت اتولایف می باشد که به شما در فروش ماشین کارکرده می تواند کمک شایانی کند تا به راحتی و بدون دردسر خودروی خود را به فروش برسانید.

اگر تصمیم به فروش ماشین کارکرده دارید،  ولی از قیمت منصفانه خودروی خود و نحوه خرید و یا فروش مورد معامله خود اطلاع ندارید و احتیاج به یک کارشناس و مشاور ماهر و باتجربه در این زمینه دارید ، کارشناسان اتولایف می ‌تواند در این امر شما را یاری کند. فقط کافی است درخواست خود را ثبت نمایید.

تاریخ انتشار 16/تیر/1400